Ska fixa Samsung Galaxy S - Behöver hjälp

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av zizou, 27 nov 2010.

1. zizou

zizou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Har en HTC Desire som jag ska byta med en arbetskamrat som har en samsung galaxy S. Det enda minuset med min desire är minnet och jag har läst lite om samsung och blev lite orolig nu.

Vad är det för lag som man läser om på galaxyn?

Skulle vara väldigt tacksam om jag kan få för och nackdelar med att byta min Desire mot Samsung.

Kan någon förklara lite vad detta lagfix är för något på galaxyn?

Last edited: 27 nov 2010
  2. Gigabyte

Gigabyte Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min personliga uppfattning är att är du tekniskt intresserad och gillar att flasha själv samt inte är nån större användare av gps:en finns det inga nackdelar.

Största fördelarna är ju helt klart den underbara skärmen samt prestandan efter lite fixar.

3. Dalby

Dalby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag hade Desire innan, fast den blev stulen, så köpte jag en galaxy s.*

Nackdelar:
    *Jag tyckte HTC Sense var bättre än vad Samsung touchwiz är. Facebook var helt klart snyggare integrerat mm.

*Saknar lite blixt då jag ofta använde den som lampa dock.

*GPSen på min gsg fungerar skitbra utomhus men jag använder den väldigt sällan ändå så det spelar knappt någon roll.

*Du måste göra lite mer med telefonen själv för att få den som du vill, läser du på mycket så är det busenkelt och här är många duktiga forummedlemmar som är beredda att svara varje minut om du behöver hjälp.

*Samsung kies är ett skitprogram enligt min uppfattning, buggigt, opålitligt, ja, rent ut sagt värdelöst.

*Desiren är snyggare än SGSen!

Fördelar: (Jag utgår ifrån min erfarenhet och när jag hade den så hade inte android 2.2 kommit ut, jag körde med 2.1)

* Självklart skärmen!

* Betydligt bättre batteritid!!

* Väldigt mycket bättre grafikprocessor och även bättre CPU

* Att jämföra Dueltouch (HTC) med multitouch är som att jämföra en höna och en örn på att flyga. (SGS kan känna av 5 fingrar och man kan säga att HTC kan känna av 1,5 fungrar)

* Minnet i telefonen. Jag har inte lyckats fylla min telefon med appar vilket jag gjorde på någon vecka med Desiren.

*8 gb internminne....

Listan kan göras lång, Jag säger såhär, du byter i alla fall inte ner dig. Men lite beroende på vad du ska ha den till.

4. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Skulle faktiskt utan tvekan välja SGS. Bara GPSen är lite sämre. Möjligtvis mer mek då men det är det ju värt.

5. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Ja herregud, det är inget att ens fundera på. En SGS med speedmod kernel är snabbare än en Desire nånsin kommer bli.

6. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 046
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    SGS är ju så mycket bättre än Desire! Inget att fundera!