Ska hämta ut ny telefon snart - Galaxy S eller inte, det är frågan...

Diskussion i 'Galaxy S' startad av larksyrm, 24 jun 2010.

1. larksyrm

larksyrm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja,

ska snart springa ner till närmaste 3-butik och hämta ut en ny telefon till jobbet. Jag kör nu en Motorola Milestone och ska väl såklart fortsätta köra en Android-enhet, men är Galaxy S en värdig ersättare eller inte...

Dåliga saker med Galaxy S:
    * Ingen blixt på kameran; egentligen inget problem då jag alltid har riktig kamera med mig,
    * Strulig GPS; kan bli ett problem då jag använder GPS'en sjukt mycket, bla för att tracka MTB-turer osv,
    * Touchwiz; inget problem heller då man såklart åtminstone kan lägga in annan home ...

Men, känner ni som kör Galaxy S nu att fördelarna överväger nackdelarna?

Åaah denna vånda, det är så svårt att bestämma sig ;-)

/* Larksyrm */

2. tidelipop

tidelipop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är grymt nöjd med min Galaxy S, men visst vissa nackdelar finns där. Jag ska testa GPS'en lite mer för jag hade tänkt mig att använda den som navigator i bilen också. Touchwiz är riktigt bra tycker jag, förstår inte varför en del stör sig på det?

3. larksyrm

larksyrm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Några till hurra-rop så är jag övertygad. Men i värsta fall får man väl casha en ny lur själv om man inte är nöjd.

/* larksyrm */

4. Kanjtozzft

Kanjtozzft Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Bara att ta den! Skärmen är utmärkt om du är mycket i solljus. Pluss att fördelarna överväger helt klart. Sen när 2.2 kommer tror jag att de inte är nått snack om saken. Surfingen är helt utmärkt också. Felfritt.

5. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Fick min Galaxy S häromdan. Antar att du vet om fördelarna, så jag svarar på dina "problem" och ger en liten kommentar om mina efteråt:

* ingen blixt - Har inte sett några bra bilder tagna med mobil blixt ändå.. Antar att de som saknar blixten är de som inte bryr sig om kvaliteten så mycket. Bra för hemmaporr eventuellt, men själv kan jag ha sex med lampan tänd. (inte för att jag rekommenderar att ha hemmaporren på mobilen, men ändå.. ) :)

* Strulig GPS - Strulig? GPSen verkar funka utmärkt, har inte provat den i någon större utsträckning dock. Problemet är att det inte följer med "riktig" GPS-programvara.

* Touchwiz - Snyggt, smidigt, snabbt, bra. Finns ingen anledning att stänga av det (är inte ens säker på att det går, har inte haft en tanke på att leta efter möjligheten vilket säger en del... :P)

Mina egna erfarenheter:

* Jag måste köra wifi fixer för att ha en stabil uppkoppling mot min router (comhem/netgear cg3100). (har inte provat någon annan ännu)
    * Ibland krånglar 3G-internet när jag växlat mellan wifi och 3g. Återställde nyss min telefon och det problemet verkar inte uppstå nu, kan hända att det berodde på quick settings funktion för att slå av och på APN, använder en (annan) widget för det nu.

Påbörjar nu min fjärde dag som supernöjd ägare. Jag hoppas det håller i sig, har inte anledning att tro något annat. :)

6. Sir_Moomin

Sir_Moomin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan tala för GPSen. Den har utmärkt mottagning! Får in satelliter på 10-15 sekunder med Navigon mobilenavigator.

7. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Bara kan hålla med föregående att GPSen funkar, för mig i alla fall, utmärkt med NAVIGON (köpt Norden paketet till android) och med Galaxyn hopkopplad med bilstereons bluetooth så kan man få röstanvisningarna via bilens högtalare samtidigt man kanske kör på samma bluetooth Spotify låtar.
    ( Bara se till att stänga ner Wi-Fin för den stör bluetooth kommunikationen av nån anledning).

Jag kör Launcher Pro helt och hållet och har inte upplevt några lagg mellan menyer eller apps och den tar även bort dem fula iFone ikon kopior från appdrawern.

Toppar allt detta med Beautiful vidget och beautiful live weather och är nöjd som tusan med min Galaxy S :D

Inte att glömma spel och andra fina apps som gör denna mobil till en succé :)

8. tidelipop

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som jag nyss skrev i en annan tråd här så har jag stora problem med GPS'en, den funkar riktigt dåligt är i stort sett helt oanvändbar för mig. Vad kan det bero på? Har vi samma version av mjukvaran?

Modell: GT-I9000
    Programvaruversion: 2.1-update1
    Basbandsversion: I9000XXJF3
    Grundversion: 2.6.29 umts_scm@S1-BUILD05 #2
    Kompileringsnr: ECLAIR

Står det samma i era mobiler?

9. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan du beskriva lite närmare vilken mjukvara du använder till GPSen ?

Här är min med Google Maps vid fönstret ( observera att GPS ikonen överst har fått kontakt med satelliten och det tog inte mer än 15 sek )

10. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag har exakt samma mjukvara men för mig har det fungerat som det ska vid den begränsade test jag gjort. Har gjort GPS Test ett par gånger och när jag gjorde det alldeles nyss fick jag sämre resultat än tidigare. Dock fungerade min position och riktning på Google Maps utmärkt när jag gick runt på gården. Har strandtomt så det var relativt lätt att se om avståndet till vattnet stämde bra. Positionen hoppar inte runt det minsta för mig.

Håller på att fixa Navigons kartor så ska testa hur den fungerar vid färd framöver. Dock lär väl midsommar komma ivägen för att testa direkt.

11. viktornn

viktornn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag tycker att batterit inte är det bästa heller. men med massor av program och fipplande så får man stå ut med det :)

12. tidelipop

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mycket märkligt detta, nu gjorde jag ett riktigt test på cykel med programmet CardioTrainer. En runda runt sjön som tog ca 15 minuter, distans 5 km. I detta programmet fungerade det i stort sett riktigt bra, jag kan se om jag zoomar in på kartan att den har sneddat på ett par ställen och på ett annat ställe så har jag sladdat ut ett 100-tal meter i skogen, men annars följde den rätt spår ganska bra. Jag hade mobilen i ett fodral i fickan hela tiden.

Undrar varför jag inte fick det att fungera med Navigon tidigare? Kan ni kolla ungefär vilka värden som ni får från satelliterna och hur många den använder i appen GPS Test? (om ni bara står utomhus med den och går runt lite) Pendlar den ner till 0 ofta?

13. tidelipop

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

14. tbear

tbear Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Min pendlar som en tokig i gps test, GPSen är tyvärr oduglig i min telefon, tror att problemet är att den prndlar, står jag ute under bar himmel så tappar den koppligen va 30e sekund ungefär, trots att den sekunden innan ser 11 satteliter. Skall testa ny firmware nu (också om det hjälper mot segheten som slår in rättså ofta, typ hela tiden)

15. ondjultomte

ondjultomte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Ny firmware?

16. 1010

1010 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skall byta mobil nu, det som jobbet vill skall fungera är mail sync med exchange server och outlook delade jobb kalendrar på outlook.

Det som jag funderar på: dela kalender kan jag det med outlook?

Google kalendern skall jag och frun dela.

Det som jag även behöver är excel och word, skall jag köpa galax S eller???

Hjälp en villrådig man...

17. asimov

asimov Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    LOL! :P :)

18. svendolph

svendolph Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, fördelarna uppväger nackdelarna men ska du använda telefonen på resande fot och i arbetet har du här mina funderingar:
    + GPS, överlägset snabbaste och bästa jag haft i en mobil, kör med Goggle Maps. Har inte testat röststyrning ännu.

- Turbo 3G mottagningen kan uppföra sig hur som hellst. Långa stunder bra vid halvbra täckning ibland usel.

- Har du halvdålig täckning har den du pratar med svårt att höra vad du säger. Det hackar. Vid godkänd täckning hörs det bra för den du pratar med. Du som håller i telefonen har inga problem att höra den du pratar med även vid usel täckning.

- Mobil åtkomstpunkt verkar bara fungera i några minuter. Det vill säga att du använder telefonen som mobil trådlös router till bärbar dator.

+ Allt annat.

19. tbear

tbear Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jepp, nu sitter jag med ny firmware, swype på svenska
    Ingen hängning mellan appar, gps verkar funka normalt osv..
    Skriver en ny tråd om detta tror jag
    :-)

20. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur har du uppdaterat din mobil ? Genom KIES eller ? Kan vi se några skärmdumpar om din programversion ?

Håll ej oss länge i ovissheten :(