Ska jag använda samma gmail konto vid ny tablet?

Diskussion i 'Allmänt' startad av _Richie_, 19 sept 2011.

1. _Richie_

_Richie_ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Imorgon får jag en Motorola xoom som jag har köpt. Kan jag använda samma gmail konto även ifall den redan är reggad med min mobil?

Hur kommer t.ex talk fungera då? Notifieringar till både mobilen och plattan?

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 195

MINA ENHETER

Jag får det lite till den enheten jag är inne på eller var inne på senast så att säga. Så om Talk inte fungerar på telefonen så blir det till tabletten.

Tror bestämt det är det enda sättet om du vill ha apparna du har köpt till telefonen till tableten. Bortsett från ex swiftkey som har två versioner.

_Richie_ gillar detta.
  3. Blomsternisse

Blomsternisse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ja, det går alldeles utmärkt. Alla meddelanden till dig skickas ut till alla enheter tills du svarar på en av dem, då skickas endast meddelandena till den enheten. Om chatsessionen avslutas från sändaren och påbörjas igen så skickas meddelandena ut på nytt till alla enheter. Det är så XMPP fungerar (det som Google Talk använder sig av).

Google Talk synkroniserar även meddelandena mellan alla enheter så du får samma loggar på dem. Det är smidigt.

_Richie_ gillar detta.
  4. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Kommer notif till bägge.
    En annan fördel är att om du köper en App får du den till bägge till priset av en :)

// A

_Richie_ gillar detta.