Ska jag köpa nu eller vänta?

Diskussion i 'Blade' startad av Tsarbomba, 13 jan 2011.

1. Tsarbomba

Tsarbomba Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,jag funderar på att köpa en ZTE Blade efter att ha läst runt på diverse forum och sätt hur väl omtyckt den verkar vara. Priset runt 1500kr passar mig väldigt bra också. Det jag undrar över är om det är smart att köpa mobilen idag från Tele 2 för 1500kr eller om jag ska vänta? tänkte främst på möjligheten att ZTE blade med AMOLED kommer till Sverige. Jag är relativt lost när det kommer till mobiler så jag litar på vad andra mer kunniga har att säga. Vissa verkar tycka att LCD skärmen är bättre än OLED skärmen, om det nu är så är det ju lika bra att köpa mobilen direkt.

Jo juste sen undrade jag även hru det är med mp3 funktionerna på mobilen? går det lyssna på musik med skaplig kvallité? Hade varit riktigt gött så slipper jag köpa en mp3 spelare och konka runt på den med.

Tacksam för hjälp!

Last edited: 13 jan 2011
  2. Xedious

Xedious Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tror inte det kommer komma några telefoner med AMOLED. Det är väl ok ljud i telefonen, den som inte är kräsen märker nog ingen skillnad. Tjusningen med Android är ju att du kan använda vilken musikuppspelare du vill i princip :)

3. Redzo

Redzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S7
    blade är INTE en lur för musiklyssnande! volymen på utgången är väldigt låg, tex i sthlm överröstar trafiken musiken....så illa är det och nej man kan inte göra mycket åt det. finns några fullhack att få högre output nivå men alla tillför rikligt med brus (disstorsion på engelska).

4. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Det är alltid nått som dyker upp runt hörnet.
    Köp om du behöver om inte kan man ju vänta men även när den dyker upp så är det nått nytt som dyker upp bakom hörnet så har det alltid vart :)

5. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Tror Blade kommer stå sig ett tag med tanke på prisklassen den ligger i, så det är absolut inte ett dåligt köp. Kan inte kommentera angående mp3 då jag ej använt det särskilt mycket än, vet inte om Redzo har provat poweramp? (tror den har equalizer vilket kanske kan pumpa upp volymen något)

Tror inte den kommer med amoled till Sverige, tror inte den kommer med amoled till någon annanstans heller längre, iaf verkar det som att UK versionen numera säljs med LCD. Båda har för- och nackdelar så högst personligt vad man föredrar. Har amoled och det funkar för mig, har ej haft chans att jämföra mot en med LCD så har ingen aning om vilken jag skulle föredra.

6. Khamel

Khamel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ljudutgången är faktiskt fantastiskt dålig och jag själv skulle aldrig någonsin drömma om att använda den!

http://www.dustinhome.se/pd_5010380251.aspx
    En sådan däremot fungerar kanon och gör att man kan spela på som i en normal "bra" mobil :)
    Samt att jag själv tycker det är fantastiskt skönt att slippa sladden som hänger mellan luren och öronen annars.

7. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jag har en OSF med OLED och grabben har en Telia Blade med TFT. Kan nog vara så att TFT:n har lite bättre skärpa men å andra sidan har jag en invisible shield på min så det kanske är den som förstör min skärpa lite.

Men jag skulle 10 ggr av 10 välja min OLED framför hans TFT. Det kanske är för att jag är van med min men jag tycker den "känns" mycket trevligare att titta på.

Hursomhelst så tror jag inte att några nya Blades tillverkas med OLED längre så det finns nog ingen mening med att vänta, dessutom är det förmodligen till största del en vanesak.

För 1500 spänn är det en troligt prisvärd telefon oavsett skärm och andrahandsvärdet verkar inte ligga långt ifrån inköpspriset så det finns väl inte så mycket att förlora på att slå till.

8. Tsarbomba

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okey, kändes lite drygt att mp3 ljudet verkar va kasst. Men förresten, de ZTE blades som finns hos tele2, comviq och telia är samtliga låsta? Jag kör ju med Halebop och vill helst ha en olåst så jag slipper trubbel om jag nu låser upp den själv och behöver utnyttja garantin.

9. Tullen

Tullen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har själv en San Francisco (blade från uk) och tycker att ljudet i ljudutgången är helt ok så länge man kör med hyfsade in-ear hörlurar. Har applicerat en ljudzip som finns att ladda ner på modaco, kan försöka hitta den om du vill. Vet inte hur mycket den gjorde men med det headset som kommer med Galaxy S, lånade det av farsan, så har jag inget att klaga på ljudet. Är ingen audiofil, men är övertygad om att för vanligt folk så duger det gott. Tycker inte att ljudet är sämre än på min w595. Men som sagt, viktigt med andra hörlurar än headsetet som kommer med då det suger och inte leverer tillräckligt kraftigt ljud för att överrösta tunnelbana osv.

Appropå låst telefon så är det gratis att låsa upp. Finns länkar här i forumet för vart och hur man gör, alltså inget att oroa sig för alls.

10. Priminima

Priminima Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    Chroma
    Jag köpte min blade på Telia och har comviq så den är inte låst, tror däremot att den comviq säljer är låst, men det är jag inte säker på.

11. Vitroid

Vitroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

12. Tsarbomba

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo är inte orolig över det utan snarare att jag förlorar garantin om jag låser upp själv.

13. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Tror någon på modaco har kodat ett program som både kan generera upplåsningskoder, och sedan åter igen låsa luren, om det finns några spår på om den varit låst överhuvudtaget vågar jag inte svara på men om man kan se det tror jag inte man gör det utan en nära undersökning, om nu programmet fungerar som det ska.

14. Tsarbomba

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alright, var inne på Telia här i Umeå och frågade om dom hade några ZTE blade i butik. De sa att de kostade 1695kr olåst men eftersom de är beställningsvara skulle det ta 3 veckor. Riktigt drygt men skrev iallafall upp mig på väntelistan.

Juste, han försökte också sälja mig en Huawei U8150 Ideos och sa att det praktistaget var samma mobil förutom att skärmen var lite mindre på Ideos. Skitsnack eller?

Last edited: 15 jan 2011
  15. Essén

Essén Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

skitsnack, blade är bättre:) han aknske får mer provision på en huawei? vad vet jag men det går snabbare att beställa från comviq:)

16. Davos

Davos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Tycker att ljudvolymen är beroende på vad man har för hörlurar, de som följer med är ju kassa sen körde jag med mina egna och då duger ljudet gott för mina och om man nu störs av bilar och annat så kan man ju skaffa hörlurar som filtrerar bort gatuljud och annat är inte dyrare än vanliga.

17. Jickelsen

Jickelsen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

18. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag kör både bluetooth MW-600 och in-ear sladdheadset och är skitnöjd med ljudet.
    Ändå har jag en liten hörselskada på ena örat.

Medföljande lurarna sitter ju ändå inte kvar så dem har jag bara provat en gång.
    Fast min telefon verkar väldigt besparad från problem överhuvudtaget

19. Rorin

Rorin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tror det är störningsljud från 3.5mm uttaget som är det stora problemet. Störs inte alls när jag lyssnar på musik men tal (ljudböcker radio m.m.) störs jag av att det brusar lite i bakgrunden. Ljudvolymen har jag inte haft problem med alls. Men ett bluetooth headset verkar avhjälpa bruset? Kanske värt att skaffa ett sånt i så fall.... Förutom bruset märker jag ingen skillnad mellan denna och tidigare walkman mobiler från ericsson (förutom såklart att bladen har ett normalt uttag så det glappar inte hela tiden).

Kolla båda Telia butikerna i Umeå?

Telefonen är iaf inte låst från Telia (och om jag inte har helt fel så går det att använda halebop på telialåsta lurar ändå...)

20. Tsarbomba

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

alrite, jag ska slå till på en Blade. Jag kollade Telia butiken som ligger mittemot Stadium, hade inte tid att kolla den i MVG huset antog att de skulle sagt nått på första stället isf. Egentligen ska man ju inte lita på det så jag ska nog ringa dit imorn och höra.