Ska jag skicka den på reperation?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av creeel, 27 maj 2011.

1. creeel

creeel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag kan inte inte riktigt bestämma mig om jag vill skicka iväg telefonen eller skita i det och istället ha kvar den.
    Jag har nu, vad jag kan se, fyra stycken dammkorn under skärmen, varav ett är lite större och syns mer än de andra små.
    När man inte tänker på det så stör det inte alls.
    Den förlorar ibland täckning och måste startas om för att hoppa igång igen. Den har startat om av sig själv en gång.
    Skärmen gick inte att få på en gång, jag ringde till den i hopp om att skärmen skulle starta men man hörde bara signalen men kunde inte svara.
    Ibland står det "Fel" när man försöker starta bland annat WIFI, omstart fixar detta också.

Allt detta (förutom damm bakom skärmen) tycker jag känns som mjukvarufel, därför vill jag inte skicka iväg den i flera veckor när jag ändå får tillbaka samma telefon med samma problem.

Det är ju i så fall för dammet... Men stör det verkligen så mycket att jag vill skicka iväg den och vara utan i flera veckor? Jag kan som sagt inte bestämma mig.
    Jag skulle behöva era åsikter! Tack på förhand.

Jag glömde skriva att den också har lite svag light bleed (eller vad det kallas) uppe i både högra och vänstra hörnet.

Last edited: 28 maj 2011
  2. optimusroid

optimusroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag vet inte, vad tycker du själv?;)

3. creeel

creeel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hehe, jo jag vet att det är upp till mig, men jag har alltid extremt svårt att bestämma mig.
    Så jag var bara tvungen att fråga vad ni hade gjort i min situation?

4. bananapa

bananapa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade nog inte lämnat in den. Men sen när det hände något ännu mer senare hade jag ångrat att jag inte lämnat in den tidigare.

Dammet bakom skärmen låter ju inte jättebra? Det fick jag på min Nokia 5800, då slutade touchen fungera tillslut (dock är det ju resistiv skärm på den), och så fick jag lämna in den så de kunde rengöra...

5. kern

kern Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lämna in den! Betalar man så mycket pengar för en produkt så ska det funka till 100%.
    Om du är utan i två veckor för att sedan ha en 100% fungerande mobil, visst kan två veckor vara värt det?

6. Sir Anselm

Sir Anselm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har lite samma dilemma. Min telefon har låst sig några gånger, vilket är irriterande, men det värsta är att när jag startar den får den inte kontakt med nätverket, så jag får starta om den 4-5 gånger innan den kopplar upp. Detta händer oavsett anledningen till att jag startar om den. Mjukvara eller hårdvara? Jag tror väl tyvärr att det enda som kommer hända är att serviceverkstaden inte kommer hitta något fel på hårdvaran, så de flashar om den med originalmjukvaran och skickar tillbaka den...