Fråga: Ska jag våga välja batterislukarN?

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av nemme, 25 okt 2012.

1. nemme

nemme Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag fick reda på i veckan att jag får en trevlig bonus från jobbet: "Välj vilken mobil du vill så betalar jag" sa chefen. Jag har alltid varit sugen på en Samsung Galaxy S3 och nu när Tele2 säljer ut 4G varianten så var valet rätt uppenbart. (Hade tänkt mig S3 4G ihop med Volym Hög) Men efter att ha läst runt lite på olika forum på nätet så vet jag inte om man vågar chansa på den mobilen gällande allt snack om batteritiden.

Så jag undrar nu om batteritiden verkligen är så dålig som alla säger? Ska jag invänta en annan mobil istället? Kanske rent av nya nexusen? Mobilen får max kosta 6250:-

Jag är tacksam för alla svar och tips :)

2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 447

MINA ENHETER

Du kan ju läsa här, https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=83508, om hur folk upplever batteritiden på telefonen. Personligen är jag trots allt nöjd med batteritiden... Man behöver ju inte 4G påslaget hela tiden heller.

Däremot finns det andra problem med denna versionen, vissa upplever, däribland jag, problem med 4G uppkopplingen. Tror dock detta är operatörsrelaterat.

Ett annat problem är växlingen, handover, mellan 4G och gsm/3G när man får ett samtal. Detta sista har jag inte haft problem med men jag tror att löser sig i samband med mjukvara uppdatering, S2 LTE hade samma problem när den kom tydligen.

3. Matseponken

Matseponken Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Med handen på hjärtat är jag tveksam till om jag hade köpt samma telefon idag med vetskapen jag nu har. Skittrevlig telefon, MEN en 3G variant som har bättre batteritid och inte har det övriga strulet som 4G (i alla fall idag) bär med sig hade nog varit klokare.
    HTC One X+ ligger ju runt hörnet också. Kanske kan vara ett alternativ för dig?

4. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    batteritiden på denna telefon är lika kass som på alla andra telefoner.

fördelen med denna är att man kan trycka i ett större batteri, vilket jag inte kunde på min gamla One X.

jag skulle inte vilja byta bort min S3 LTE mot någon annan telefon, jag nådde över 50 Mbps, helt ok :)

5. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    749

MINA ENHETER

Även om man inte kör 4g så är det väl dc-hspa som det är på note2 lte?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

6. nemme

nemme Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Man får hoppas på att HTC One X+ kommer med 4G som fungerar i Sverige och att den släpps snart så man har lite att jämföra med. Jag orkar inte riktigt invänta LG Optimus G heller, vill ha ny mobil NU :cool:

7. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag stod också lite o valet och kvalet, men valde en 4G eftersom man kan stänga av 4G om det inte skulle fungera och då har en 3G med 1GB mer ram. Om det extra minnet behövs kan man ju diskutera i all oändlighet, men erfarenhet har lärt mig att extra minne gör prylar mer framtidssäkra. Vem trodde att dom någonsin skulle behöva mer minne än 300 MB till appar för några år sen när Desiren kom? Att ha möjlighet att köra 4G är också bra ur framtidsperspektiv, om inte annat för att 3G näten lär bli så överbelastade framöver att tillförlitligheten kommer sjunka. De flesta problem tror jag kommer fixas med nya uppgraderingar, om inte annat från tredjepartsutvecklare. Och visst, tråkigt att köpa en 4G telefon utan att kunna använda det fullt ut men den kostar ju faktiskt inte mycket mer än 3G versionen (ofta exakt samma pris).

8. Dawid

Dawid Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har precis köpt in LTE versionen och upplever batteriet helt ok. Den drar lite mer i 4g men det är det värt när det behövs.
    Som någon annan skrev så kan man ju alltid byta nät till 3G. På vissa ställen hahaha jag mätt upp till 32 mbs det är rätt ok tycker jag för en telefon.
    Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2

9. nemme

nemme Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Men har ni samma problem som andra här på forumet gällande att man inte kan ringa/sms till er om ni kör 4G?

10. Matseponken

Matseponken Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

HTC One X+ är tyvärr "bara" en 3G lur.

11. MAKAB

MAKAB Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nej. Inga problem alls. Får grym respons på 4G-nätet. Vid samtal kopplas man till 3gn, men när samtalet är slut kopplas man upp direkt. Sker automatiskt för mig, dvs inget jag lägger märke till. Ingen tidsfördröjning, utan återupptas med en gång. Jävligt nöjd med batteriet också. Håller hela dagen lätt. Full aktivitet och full fräs på allt. Blir lätt onyanserat på ett sånt här forum, då de som skriver vill ha hjälp med något/upplever problem.

Men, remains a mystery hur folk kan uppleva batteriet så olika, eller varför vissa har problem med 4gn. Suger ju att köpa nåt som inte funkar.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

12. Dawid

Dawid Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej inget problem hos mig men jag har god teckning med 4g. Det jag har kunnat märka är när den ska byta till 3g att den ha svårt att slå över men
    även då funkar det att ta emot samtal. Surfa är det värre med tyvärr
    Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2