Ska köpa ny mobil, hjälp upskattas

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Alepale, 17 sept 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Alepale

Alepale Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Jag ska köpa en ny mobil inom kort och jag funderar på antingen Galaxy S5 eller Xperia Z3.

Jag vet att det finns andra modeller men det är mellan dessa två det står.

Jag känner att det lutar mer åt S5:an enbart för att TouchWiz har ett fantastiskt - inte det snyggaste - och underbart simpelt sätt att ge dig åtkomst åt allt du behöver. Samt så gillar jag Samsung.

Det som får mig intresserad i Z3:an är att den inte är gjort av plast samt att den har ett oehört bra batteri. Visst, 2 dagar är kanske att ta i men så länge jag kan gå en hel skoldag/arbetsdag (ungefär 08.30-16.30) utan att känna att mitt batteri kommer dö så är jag nöjd.
    Det är förmodligen mitt största problem just nu, jag känner att mitt batteri knappt klarar av en heldag i skolan.

Idag t.ex. så åkte batteriet ner till 23% på 9 timmar och 23 minuter, varav 6-7 var standby utan internet/wifi igång eller någon app som låg o gnaga.

Jag har en Samsung Galaxy S3 just nu så visst, den är både gammal och ganska skrutten.

Jag vill egentligen bara ha era åsikter på antingen S5:an och Z2:an, eftersom Z3:an inte är tillgänglig än, men den lär ju knappast va sämre.

Försök håll all feedback konstruktiv.

Det jag helst vill veta är:
    Hur mycket bättre är S5:ans batteri än föregångarna (S3:an o S4:an) om ni haft en av dem innan samt tycker ni att mobilen känns snabbare än de tidigare mobilerna?

Och från Xperia användare skulle jag gärna vilja veta hur ni tycker UI:n är samt hur den känns att använda, t.ex. hur snabb den är och hur den känns i allmänhet.

Självklart uppskattar jag alla kommentarer om hur båda mobilerna känns i allmänhet.

Tack alla ni som läste denna vägg av text

2. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Jag har själv beställt en Xperia z3 och jag kan rekommendera denna telefon. Visst Sony har lite "bloot" inslängt i sina lurar med, men inte alls lika mycket som tex Htc eller Samsung har. Så detta är så nära "android" man kan komma utan att köpa sig en Nexus. Och som du säger själv telefonen känns Premium och kvalité med aluminium och glas. Och batteriet på Sony är grymt oavsett på en z2 eller z3. mellan 08.30-16.30 kommer du ha typ 40-50% batteriet kvar om du inte "leker" med telefonen hela dagen då självklart :) Men kör på en z3a tror du kommer bli grymt nöjd.

3. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 289

MINA ENHETER

Kommer oxå skaffa en Z3, har idag en Z2 som jag gillar skarpt. Enda synpunkten på den är att samtalskvaliten kunde varit bättre. Räknar kallt med att Sony nu lärt sig och gjort rätt från början.

4. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 131
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Om jag skulle köpa en av dessa så skulle jag gå på Z3. Den ser ut och att bli en riktigt bra lur med ganska så mycket bättre batteritid än S5.

Hur kan du rekommendera nått som inte finns än och som du inte själv har? ;)

5. nire431

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    För att jag har testat telefonen själv ganska mycket.

6. Timpppa

Mottagna gillanden:
    4 131
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Ok, hur kändes den jämfört med Z2?

7. nire431

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Som natt och dag, var mycket behagligare att hålla i telefonen, kändes inte lika klumpig, telefonen ser stor ut exakt som z2an gör men ligger mycket bättre i handen. Förutom det så känns den snarlik förutom att ljudet är bättre i högtalarna (bättre placerade) samt att luckorna känns vara av bättre kvalite.

8. Timpppa

Mottagna gillanden:
    4 131
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1

Tackar. Får vänta in den och känna på den. Men skönt att den känns bättre och smidigare.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.