Ska köpa ny mobil

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av redlos, 20 okt 2010.

1. redlos

redlos Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hej jag ska köpa en ny mobil sitter idag på en se w901 kanske inte den mest nyttiga infon men iallafall.

De kraven jag har är att den ska vara bättre än Iphone 4 i det mesta av de väsentliga, pengar är idagen inte ett problem så behöver en ny bra lur vet bara inte vilken.

åå Android gurus hjälp denna otekniska stackare;)

2. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    137

MINA ENHETER

Om du ska han en som är bättre än en iPhone 4 tycker jag du ska köpa en HTC Desire HD! :)

3. Kasch

Kasch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Desire HD är ett nog ett fint alternativ men skärmen på Iphone 4 är bättre. Det är inte möjligt att påstå rakt av att det finns en bättre lur än Iphone4 idag. Jag är mycket nöjd med Desire men det beror främst på Android och integrationen med Googles tjänster samt att jag gillar Sense.

Känner inget större behov av en ip4 men nog är det en kompetent telefon och idag ett givet val om man inte föredrar Android. Jag hoppas vi slipper ytterligare en tramsig fanboytråd med min-är-större-än-din-kommentarer.

För övrigt har jag nu tillfälle att välja såväl en ip4 som en Desire HD via jobbet men jag är fullt nöjd med min Desire tills vidare. HDs enda stora nackdel i mina ögon är att den har större skärm men samma upplösning som Desire. Kontrast och skärpa är viktigt för mig och där hamnar nog ip4 på topp följt av Desire. Jag har iofs inte provat Galaxy S men den faller för mig på andra kriterier.

4. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Beror väl på vad du gillar. Desire HD'n har ju 4.3" skärm vilket vore optimalt för surfande/film etc, den har också riktigt bra specs så den är riktigt snabb med. "Sämre" skärm dock (återigen, beror på vad du gillar.)

Vill du inte ha en sådan stor telefon, så finns ju alltid storsäljaren & Phone of the year 2010, HTC Desire. Den sitter på en 3.7" (Amoled/S-LCD) skärm och har också bra specs/snabb etc. Optimerad for the average Joe imo.

Och vill du ha något mittemellan så är väl Samsung Galaxy S du är ute efter. 4" AMOLED skärm och bra specs.

Men återigen omöjligt att säga vilken som är en "bra" lur just för dig. Vore lättare att rekommendera saker om vi visste vad du var ute efter istället för "bättre än iphone4". Vill du ha stor skärm? Kommer du surfa mycket? etc etc.

5. IronChef111

IronChef111 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beror egentligen på hur du kommer använda telefonen.

Ip4 eller galaxy s, två bra telefoner med stor tillgång till olika applikationer.

Altern. Ta en titt på windows 7 mobilerna som kommer ut snart.

Desire HD är ett misslyckat projekt för övrigt.

6. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Elaborate.

7. redlos

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag kommer använda telefonen till det mesta surfa kolla film allt men det handlar mest om surfande och liknande är totalt vilsen i denna djungel. jag har själv tittat på både desire hd och på evon men båda verkar komma efter om man tittar på skärmen vilket är viktigt då inte storlek utan upplösning, storleken på skärmen ska va stor men användbar alltså inte ett hinder i användandet

8. Slajk

Mottagna gillanden:
    137

MINA ENHETER

Evon funkar inte i Sverige!

9. redlos

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej jag vet det är ett jävla helvete men läste att den skulle komma i annan form under annat namn som är gjord för att passa Sverige Norden Europa

10. Slajk

Mottagna gillanden:
    137

MINA ENHETER

Det är Desire HD!

11. redlos

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ok men frågan är då fortfarande är den värd och mäter sig tillräckligt bra mot ip4 eller är de så att man ska vänta till efter årsskiftet ?

12. flippzii

flippzii Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

lite sent men rekomenderar SE ARC ;)

13. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Har du testat den ?