Fråga: Ska man avboka?

Discussion in 'Galaxy S3 LTE' started by CongoMama, Oct 29, 2012.

1. CongoMama

CongoMama Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har beställt en S3 LTE nu från Halebop och har nästan bara sett negativa kommentarer om telefonen.
    Fick höra att från just halebop kommer leveransen att dröja.
    Fick höra att batteritiden var usel.
    Fick höra att man inte ens kan ta emot samtal när man har 4G nätet aktiverat.
    Och så antar jag att alla ROMs och updates kommer i första hand till vanliga i9300 och att LTE kan bli lite bortglömt speciellt bland ROMs som tillverkas av privatpersoner.

Finns det någon anledning varför jag inte ska avboka min beställning så vill jag gärna att ni skriver det här :)

Tack!

2. bluehill

bluehill Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Jag har postat nedanstående inlägg i en annan tråd: (https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=84582&page=3).

Finns även fler inlägg i samma ämne här:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=84663
    ..och här..:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=84582

Hoppas det hjälper dig att fatta rätt beslut.
    Mvh
    /bluehill

Jag fick min S3 4G i fredags men upptäckte tämligen omgående att något var galet. Den kopplade villigt upp på 4G-nätet, det gick att ringa till och från mobilen (den växlade till 3G och tillbaka), men om jag tappade 4G-kontakten så försvann ALL datatrafik - för att aldrig återkomma. Enda chansen att få tillbaka datatrafiken var att gå in i inställningar, byta till endast 3G, vänta tills den fick datatrafik, ändra till automatisk omkoppling (LTE, 3G, GSM). Då kunde man åtnjuta datatrafik en stund. Men den trafiken dog strax därefter igen.
    Samma sak om jag till äventyrs skulle ha datatrafik fungerande och jag sedan går över till WiFi. När jag sedan återgår till mobilnätet så är datatrafiken borta.

Gick in till en Telia-butik dagen efter inköpet. De förklarade den omedelbart som DOA (Dead/defect on arrival) och nu är den återköpt i väntan på ny lur.

Efter att ha läst några inlägg här på forumet så börjar jag fundera på om den över huvud taget fungerar på det sätt som den marknadsförs. Det kan bli så att återköpet får bli bestående....

Last edited: Oct 29, 2012
  3. CongoMama

MINA ENHETER

Tack för svaret, jag tror det får bli en vanlig S3 istället :)

Kan man avboka via hemsidan eller måste man gå till närmaste butik?

Eller för att slippa allting, kan jag inte bara använda min LTE som en vanlig S3a alltså med 3G bara, hur skulle det påverka användandet? Kommer batteritiden vara lika "bra" som på en vanlig S3a eller ska jag helt enkelt skaffa mig en S3a för den bästa upplevelsen?

4. bluehill

MINA ENHETER

Problemet är att man då måste välja antingen 3G eller GSM - den växlar inte mellan dessa två.
    Väljer man då 3G och kommer utanför det nätet, ja då är datatrafiken kalkad ändå eftersom den BARA ligger på 3G.
    Det ska tydligen finnas en eller flera appar som kan lösa den biten, men då blir problemet istället att den inte går tillbaka till 4G om man skulle önska det (enligt andra forumdeltagare).
    Telefonen SKA växla mellan 4G/3G/GSM med automatik, men det var det som inte fungerade alls i min (och många andras) lur(ar).

Så mitt svar blir: Om du inte har behov av 4G (vilket de flesta inte har -inte jag heller - vill bara ha det för att det går) så hade jag nog valt en 3G-lur. Då slipper du troligen allt strul som följer med många 4G-lurar. Någon hade bytt flera gånger utan att få bukt med problemet.
    Nu KAN det ju vara så att vi är några få som har det här problemet (den har ju trots allt sålts i många exemplar), för killen på Halebop som jag chattade med idag hävdade att han inte hört talas om det alls. Även om HAN inte hört det så känner Halebop till det eftersom många hört av sig dit. Nu känner han iaf till det. Erbjöd honom länkar hit, men det ville han inte ha...

Jag hoppas fortfarande på att det var ett måndagsex jag fick och att det löser sig med en ny lur.

Lycka till!!

5. Eek-A-Mouse

Eek-A-Mouse Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Avboka. Ta inte risken. Alla som har den vanliga e supernöjda.Jag tog min s3lte bara för att jag e en prylb_g och var egentligen bara intresserad av att den här har dubbla ram minne.Men nu får jag stå mitt kasst. Den där appen funkar inte så smidigt ändå så köp den vanliga.

6. CongoMama

MINA ENHETER

Avbeställt nu :)

7. bluehill

MINA ENHETER

Fick ny lur. Allt ok! !!

Samsung Galaxy S3 4G - Som fungerar!

8. Legosoldat

Legosoldat Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Synd, problemet var nämligen inte telefonen utan inställningar på abonnemangen. Halebop fixade alla mina 4G problem med nån inställning från deras håll. Det var alltså inte telefonen det var fel på.

Har du pratat med din operatör? felet ligger ju inte hos telefonen utan i deras inställningar. Jag hade massiva problem sen pratade jag med halebop ochsupporten trixa lite och sa jag skulle starta om mobilen om 30 minuter och efter det så har jag inte haft några problem alls.

Last edited: Nov 2, 2012
  9. Isacsson

Isacsson Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Att avboka för att ett fåtal har fel på sina telefoner/inställningar är lite drastiskt: )

10. Eek-A-Mouse

Eek-A-Mouse Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har pratat med dom många gånger utan resultat.Senaste gången sa dom att det det mjukvaru fel som Samsung antagligen skulle fixa med en uppdatering,men dom visste inte när.Jag är inne på min andra lur,den första fick jag DOA.Nu e det försent o DOA igen.Efter att jag använt appen "phone info" och installerat av den för att testa om det har blivit nån förändring med 4g växlingen så har den nu låst sig på 3g-gsm. Och täckningen kommer o går. Alltså fortfarande problem med växlingen. Jag har tele2 och det kan vara så att det är mer strul med dom än telia/halebop men likväl samma problem som övriga härinne.Sim "omstarten" som tar ca 30 min har dom gjort 3 gånger.

11. Leo83

Leo83 Android Medlem

MINA ENHETER

Som sagt har du använt "Phone info"-appen och vill gå tillbaka till att kunna få 4G måste du ställa om det i telefonens inställningar igen. Växla mellan lägena t.ex. till endast WCDMA och sen tillbaks till LTE/GSM/WCDMA (auto) i telefonens inställningar inte i appen!

12. CongoMama

MINA ENHETER

Startade tråden av just den anledningen att jag inte ville dra några för drastiska beslut. Men hittade till slut inga anledningar till varför jag ska ha en LTE telefon..