Problemet är att man då måste välja antingen 3G eller GSM - den växlar inte mellan dessa två.
Väljer man då 3G och kommer utanför det nätet, ja då är datatrafiken kalkad ändå eftersom den BARA ligger på 3G.
Det ska tydligen finnas en eller flera appar som kan lösa den biten, men då blir problemet istället att den inte går tillbaka till 4G om man skulle önska det (enligt andra forumdeltagare).
Telefonen SKA växla mellan 4G/3G/GSM med automatik, men det var det som inte fungerade alls i min (och många andras) lur(ar).
Så mitt svar blir: Om du inte har behov av 4G (vilket de flesta inte har -inte jag heller - vill bara ha det för att det går) så hade jag nog valt en 3G-lur. Då slipper du troligen allt strul som följer med många 4G-lurar. Någon hade bytt flera gånger utan att få bukt med problemet.
Nu KAN det ju vara så att vi är några få som har det här problemet (den har ju trots allt sålts i många exemplar), för killen på Halebop som jag chattade med idag hävdade att han inte hört talas om det alls. Även om HAN inte hört det så känner Halebop till det eftersom många hört av sig dit. Nu känner han iaf till det. Erbjöd honom länkar hit, men det ville han inte ha...
Jag hoppas fortfarande på att det var ett måndagsex jag fick och att det löser sig med en ny lur.
Lycka till!!
Last edited: Oct 29, 2012