Ska man byta från S4 till Z1 Compact?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av freddano, 21 mar 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. freddano

freddano Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tjena!

Är lite halvsugen på att byta från Galaxy S4 till Z1 Compact. Har flickhänder tyvärr, och S4an känns lite stor även om det funkar.
    Är dock relativt nöjd med S4an efter att ha kört in 4.4.2 så, jag vet inte riktigt.

En polare till mig vars far tydligen kör en Z1 Compact sa att den blev laggig efter någon månads användning, men det känns ju mest som SBS-syndrom, eller?

Någon som gjort bytet från S4 till Z1C?
    Ris eller ros?

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER

Jag bytte från en S4 till en Htc one till en Compact, ångrar mig inte en sekund. Visst är skärmen mindre och det tog några dagar att vänja sig men när man gjort det är den grym. Har haft min ett par veckor nu och jag har inga tendenser till lagg eller tröghet. Den är snabb som satan :-) Tror inte du kommer ångra dig om du bara kan släppa den större skärmen på S4:an

Skickat från Tapatalk 2

3. freddano

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för svar!
    Som sagt har jag flickhänder och det skulle inte göra mig så mycket att ha en mindre skärm. Visst är skärmen på S4an smutt men jag har alltid egentligen letat efter en "Mini-lur", men alla har ju haft så kass prestanda, enda tills Z1C'n nu.

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER

Z1c kommer passa dig som handsken ;-)

Skickat från Tapatalk 2

5. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 734
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Upplevelsen vid surf, läsning, film m.m. blir ju klart sämre med en mindre skärm. Jag hade inte bytt.

6. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER

Film kan jag hålla med om att upplevelsen blir sämre på men inte surf och läsning. Själv tittar jag aldrig på film via telefon men surfar gör jag och där har jag absolut inga problem på en mindre skärm eftersom text osv anpassar sig till skärmen.

Skickat från Tapatalk 2

7. freddano

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Läsning och film gör jag inte på telefonen, men surfar gör jag. Däremot så värderar jag mindre telefon högre än skärmstorleken, den ska ju mest ligga i fickan.

Håller med dig!

Var förövrigt och klämde och kände på Z1C'n idag och den är kanon i mina ögon! Blir ett byte.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.