Fråga: Ska man roota nu, eller vänta?

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av SuperSverker, 23 apr 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. SuperSverker

SuperSverker Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej!

Som ni kanske ser så är jag rätt fräsh på forumet, och rätt ny med android i allmänhet.

Fick hem min HOX från Tele2 för någon vecka sedan, kört med Telia-SIM fram tills idag då mitt nummer flyttades.

Jag är rätt sugen på att roota, men som jag har förstått det, så måste man låsa upp bootloadern från HTCDev, vilket även gör att garantin ryker?
    Är det värt att göra det ändå, för/nackdelar, ska jag vänta?

Såg att det fanns en rätt bra guide här på forumet som jag tänkte använda i så fall; (https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=69009)

Mvh
    Danne

2. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Funderar också på detta, börjar klia i fingrarna och man vill börja pilla så att den blir extra bra, som med den gamla Desiren, men tror att jag väntar tills en metod utan HTCdev finns ute, så att jag slipper bekymmer med garantier och så, särskilt eftersom att det varit en hel del problem med luren. Plus att då kommer det att finnas en stabilare Recovery, som jag har förståt är ganska ostabil och kan bricka telefonen om man laddar ur den?

3. SuperSverker

SuperSverker Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Gav mig, slängde in en ROM utan Sense, och det fungerar riktigt bra :)

Blev bra mycket snabbare dessutom...blev livrädd att jag brickat den då jag glömde lägga in hela .zip filen på minnet, utan packade upp och lade in alla filer. Tur att man gjorde en backup före :D

4. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jag känner faktiskt inte något större behov av att roota min än. Jag är säker på att jag kommer göra det, men inte än ;) Tror det är bättre att vänta... Det kommer att komma bättre och lättare sätt så småningom.

Skickat från min HTC One X

5. dRiN

dRiN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag kände ett stort behov efter root. Kan inte leva utan det :).

Titanium Backup, inbäddat anti-theft, Sixaxis Controller, custom rom och mycket mer var huvudanledningarna.

6. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.