Tycker ju om att galaxyn har en pulsmätare samt blodsyremätare. Där även pulsmätaren mäster faktiska hjärtslag så man kan se hjärtrytm osv. Vilket jag tycker är väldigt nischy eftersom jag jobbar inom hemsjukvården.
Också har jag haft xperia ett bra tag nu.. z1 o nu z3 o sen z5? O nu så har dessa 8kärniga processorer bättre batterianvändning så det utökar batteritiden ännumer sedan z3'an.
Och jag gillar xperias vattentäthet eftersom man jobbar rätt mycket ute och blir genomvåt om det regnar.
Och så har jag devilcase skal skydd för min xperia och devilcase tillverkar en ny för z5'an också.. Det är brutalt överlägset skydd till i princip exakt allt som kan tänkas ha på edge 6+... Och skärmen på den stora displayen kan ju bli grymt repad och jag har kollat på skydd för detta och de är så brutalt extremt överdrivet fula.
Nu har z5'an också hi res audio samt ett DSHX chip eller vad det kallas som gör ljudet även ännubättre. Och stereohögtalare som tittar fram.. Och utökbart minne.
Jag vet att samsung har kraftigare ljudutgång från hörlursjacket... Jag har liksom hörlurar som kostar 3000kr(sennheiser ie80) och jag måste faktiskt uttrycka besvikenhet att på högsta volymen på z3'an är det bara "högt" medans om jag lyssnar genom en väns s4'a så låter det nästan dubbelt så högre.
Och jag är så otroligt oroad över s6 edge otroligt kassa minnesutrymme.. Jag menar.. 32gb utan micro sd.. Hur otroligt korkade får ett bolag bli o släppa en mobil för det priset med så lågt minne? Att spela in 4k video är ju helt uteslutet då ju... För tänk liksom..
Man ska ha spotify, o ladda ner musiken i valfria spellistor så de inte streamas hela tiden (på extrem kvalitet).. Man vill ha två
tre spel, som tar kanske 4gb tillsammans..
O sen ska man spela in en video i 4k, för det är bäst i festmiljöer osv.. ja egentligen överlag... så spelar man in 10 minuter och BOOM det ligger på ca 10gb där. (vet inte exakt) men ja... :S :S :S
Dessutom så har ju svenska operatörer begränsning på 3g/4g nätet..
På riktigt liksom.. kan inte bestämma mig.. syremätaren osv gör mig väldigt sugen.. Och den lite större skärmen på "Lika" stor mobil.. Men batterititden på sony och minnet är något jag absolut inte kan välja bort.
Ska jag köra på z5'an liksom.. Är så kluven...
32gb...
LOL
LOL
LOL
LOL
LOL
LOL
Click to expand...