Ska pensionera min Desire men vad ska ersätta?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Elonje, 31 jul 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Elonje

Elonje Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min HTC Desire, som är den bästa mobil jag haft, börja få ålders-krämpor. En lurig sak är att den startar om sig så fort GPS:en är på. Fördelen är att jag inte längre plågar folk med Gowalla och Forsquare, nackdelen är att jag inte kan utnyttja alla bra GPS grejer.

Sen är minnet konstant fullt, jag har ansat stenhårt bland apparna och har bara de allra nödvändigaste ändå måste jag rensa cache för att inte få ständiga varningar om dåligt minne.
    Dessutom går det inte längre att uppdatera de appar jag lagt på minneskortet utan att jag först måste lägga dem i telefonminnet (som inte finns). (Det kan förstås vara fel på minneskortet i det fallet)

Kort och gott, jag behöver en ny mobil.

Det är en sak som är omistlig från min Desire och det är svärtan och skärpan i skärmen, vill absolut inte byta ner mig där. Läser massa e-böcker på den och oftast i mörker med svart skärm, är kräsen med upplösningen också.

Har funderat på en Nexus S men är osäker på den svenska varianten av skärmen. Samsung Galaxy S2 verkar bra men känns lite som en plastskärbräda i storlek.

Vad säger ni? Vad ska ersätta?

2. Inkognito

Inkognito Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nexus S ett bra alternativ men tror inte skärmen håller samma klass som en AMOLED-skärm (nordiska varianten). En stor nackdel med denna mobil är att den saknar plats för minneskort, dock har den gott om plats för appar jämfört med Desire. Dessutom är den plastig. Annars är Galaxy S ett alternativ i samma prisklass, den har Super AMOLED-skärm och har dessutom plats för minneskort. Dock tycker jag du borde välja Galaxy S2, tror du vänjer dig vid storleken! :)

Elonje gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.