Ska till USA, vilken telefon ska jag köpa hem till frun?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av UddaOdd, 27 aug 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. UddaOdd

UddaOdd Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag ska åka en sväng till USA och tänkte där köpa en ersättare till fruns Blade... har ni några tips? Om jag tolkat henne rätt så vill hon inte ha en större skärm än 3.7 tum...

2. Millwad

Millwad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 149
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S25 Ultra

Ingen alls, inte värt det då du inte kommer kunna använda dig utav garantin om det händer något med luren.

3. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 484
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Beror ju på om produkten i fråga har worldwidewarranty

4. UddaOdd

UddaOdd Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ni har ju onekligen en poäng där...men om man ändå tycker att det är värt att chansa?

5. Stennan

Stennan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag hade valt en galaxy nexus från google. Dock är det lite för stor om vi ska hålla oss till mindre telefoner. Vad gäller urvalet så ska du nog kika på vilka lurar som funkar på AT&T, kanske T-mobile, dock har dom lite skumma 3g frekvenser så du får nog fråga om telefonen i fråga funkar på EU 3g. Har bara kikat lite snabbt på deras sida och inget sticker ut bland de lite mindre lurarna om du måste ha android. T-mobile gillar att sälja kontantkorts telefoner så om deras lurar funkar i europa så har dom ett ett stort utbud av mindre något sämre lurar som sälj med kontant kort som typ comviq gör i sverige. Det gäller bara att det går att låsa upp dem. Verizon, Sprint, Boost, Virgin osv.. ska du undvika då dom in använder gsm nät. Wallmart är en butik som säljer mycket kontantkorts telefoner för T-mobile. http://www.walmart.com/search/searc...=3944&search_query=android&cat_id=3944_542371

Edit: Observera att for alla operatörsbaserade telefoner är det operatören som ger support och då gäller den inte i europa, den enda luren som möjlign har support i europa är nog galaxy nexus om du köper den från googles egna butik. dom säljer den nämligen även i sin engelska butik.

Last edited: 28 aug 2012
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.