Ska troligen beställa ZTE Blade, frågor..

Diskussion i 'Blade' startad av fleo, 13 dec 2010.

1. fleo

fleo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej, ska nog beställa en ZTE Blade från telia, som mina föräldrar ska betala åt mej som julklapp:D

Men det mesta jag hittar i forumet är folk som är missnöjda, så mina frågor är:

Hur bra fungerar det att surfa med den? Både 3G och WiFi.

Hur fungerar olika apps och spel? t.ex flyter allt på som det ska i Angry Birds?

Går det att ändra alla ikoner, lockscreen osv.?

/fleo :)

2. BelLamron

BelLamron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Ja men inte lika bra som med datorn. (men det kan man inte förvänta sig?)
    Program laggar ibland lika så spel men detta är den enda smartphone jag har haft så jag har inget att jämföra den med.
    Med appar kan du göra allt :P

3. Davos

Davos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Klart att det är flest som frågar om problem de har, Skulle ju inte vara så kul forum om alla bara skrev att den fungerade perfekt.

Har inte testat surfa med 3g ännu, men på wifi funkar det bra och går rätt så fort.

Angry birds funkar bra för mig, har låst sig för några men det är bara att du stänger ner programmet i aktivitetshanteraren eller med nån task killer så funkar det igen.

Har faktiskt inte försökt ändra ikoner då jag inte vet hur man gör. Men skulle tro att om du rotar den så går väll det mesta.

4. fleo

fleo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

okej, tack för svaren! :)

5. Lobban

Lobban Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Den fungerar sjukt mycket snabbare efter man lagt in en Custom ROM baserat på FroYo 2.2 dessutom. Allt lagg man kan uppleva i stock-ROMen är i princip som bortblåst.

6. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Kör mcr 2.1 r4, rullar på finfint. Angry birds kan lagga till lite ibland samt låst sig vid något tillfälle. Det rullar på bra utan lagg, men förväntar mig en rejäl prestandaökning iom 2.2 (inväntar custom roms byggda på final 2.2 source) som Lobban nämner. Inte surfat via 3G men wifi funkar prima, dock har den en lite störande bugg som gör att den tappar wifi när den går i viloläge (finns wifi fix för det som gör att den återansluter, men om du tankar stora filer se till att den inte går ner i viloläge under tiden). Bör nämna att jag har UK varianten.

Även om forumet är fyllt med poster om problem, vilket det ju till viss del är till för, så har det östs lovord över denna mobil. Den är absolut inte den bästa mobilen på marknaden, men sett till priset är den ruskigt bra.

7. Evian

Evian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285

MINA ENHETER

Kom ihåg att det är folk som man har problem man brukar höra. Alla som är nöjda gör inte mycket väsen av sig.

Jag har iaf en från UK och är mycket nöjd med den!
    Nu surfar jag ju inte mycket över 3G men visst funkar det.
    Dock är det ju som vissa säger en del mindre buggar med t.ex. wifi.

8. korak

korak Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gå in på prisjakt och läs omdömmen där, tror du hittar vanliga användare som använder telefonen som vi.
    Här är det mest nördar som mixtrar och krånglar så ta inte efter dem om du inte vet vad du gör.

9. ante_ante

ante_ante Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Har också en UK version med Modacos alpha4, tycker den flyter på riktigt bra. Angrybirds har ungarna spelat endel och det laggar inte så himla mycke, nångång hackar de väl till. För pengarna denna telefon kostar tycker jag absolut den är värd som ett första steg in i smartphonevärlden......Köp !!

10. ToeTag

ToeTag Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är skitnöjd med min! Har upplevt samma problem som andra icke-återanslutande wifi, hänger sig i Angry Birds osv, men fördelarna är 1000 ggr fler än nackdelarna! klockrent köp! Den kan ju dessutom bara bli bättre i och med framtida uppdateringar!

11. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Blade går utmärkt att surfa med, Angry Birds funkar men inte perfekt och möjligheten att ändra ikoner är exakt samma som övriga Androider. Det beror på launcher och hur mycket du vill vara inne och pilla i mjukvaran.

Som det skrivits tidigare i tråden är det de som har problem som hörs och syns mest. Den stora massan som inte har några problem märks inte. Det finns dock en tråd där man kan ge betyg på sin Blade: Ni som har köpt en ZTE Blade (San Fransico) - Hur nöjda är ni?

Av 105 som rösta har 95 gett en 4a eller 5a