Ska uppdatera behöver hjälp med all data

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av noscy92, 18 jan 2011.

1. noscy92

noscy92 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena hade tänkt att uppdatera till 2.2.1... Jag har nu även köpt ett nytt Sd- micro kort på 8 GB hur kan jag göra för att på bästa och snabbaste sätt inte förlora apparna och annat jag kan förlora vid uppdatering? (Menar om jag kanske ska flytta över apparna till mitt Sd micro kort, vilket program osv. vad bör jag göra?)

Tack på förhand!:)

2. beyondthemind

beyondthemind Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det går inte att flytta över hela program, i alla fall inte på ett enkelt sätt. Det är inte bra heller, mycket bättre att installera från början. Du kan ju köra med appbrain så slipper du leta efter alla appar sen. Titanium Backup för att spara användardata, alltså spel-sparningar osv.

Sen det där med backup, kör med google istället. Fattar inte varför många fortfarande kör med Kies och sparar kontakter osv. Både kontakter, kalender, mail och picasa kan syncas mot ett google-konto. Gör det istället. Då behöver du bara skriva in mailadressen sen efter ominstallationen så har du tillbaka det.

Sen, gör factory-reset både innan och efter installation. Tydligen så förlorar man prestanda om man inte gör det. Kan du göra det via tre-knappars så är det bäst. Gör då både factory och cache. Annars så går det utmärkt i inställnings-menyn.

3. p1er

p1er Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Okej, jag kommer försöka uppdatera min SGS snart och har lite frågor.

Jag vill spara föjlande filer:
    1. Backups från ADW Launcher, dvs spara utseende och inställningar tilll min launcher app
    2. Speldata, alltså mina sparfiler till tex Angry Birds, SliceIt etc
    3. Kontakter och SMS

Hur gör jag detta enklast? Kan jag gå in i telefonen via USB och föra över filer från SGS till datorn eller måste jag göra en backup genom en app?
    Det gör inget att behöva ladda hem alla apps från market igen, går ändå ganska snabbt, men jag vill gärna slippa ställa in allt från början och börja om alla spel på nytt..

Jag är mycket tacksam för svar!

Last edited: 18 jan 2011
  4. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    743

MINA ENHETER

Går alldeles utmärkt att spara allt förutom systemdata med titanium backup men det förutsätter att du har root

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

5. p1er

p1er Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Har inte root, hur gör jag då? Kan man inte föra över systemfiler från mobilen till datorn?
    Man kan inte göra en backup via Kies?

6. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

jag tänker nog bita i det väldigt sura äpplet och ta bort ALLT, enda jag sparar kommer vara kontakterna som ligger på sim kortet. resten ryker. får väll köpa ett buss kort igen så jag har tid att klara lite banor på angry igen :/

vi som kör orginalt to-the-end är lite missgynnade känns det som då många vettiga och bra program oftast kräver någon form av root.

EDIT: i övrigt verkar den här uppdateringen varit vad 2.2 skulle varit. min telefon blev segare och mer laggig med 2.2 än 2.1 så de flesta man känner som har SGS sitter på 2.1 då dom sett hur min stackar lur blev. ibland laggar det när man skriver så att man får fel tecken då den tror man håller in knappen, grymt felat.
    nåväl imorgon kommer nog mitt internet fungera igen och då blir det 2.2.1 och mindre särskrivningar då tgb inte kommer lagga på telefon jäveln