1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Fråga: Skadad skärm

Diskussion i 'Xperia Z Ultra - Allmänt' startad av Bat, 3 feb 2014.

  1. Bat

    Bat Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2014
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, ny på forumet.
    Det förbjudna har hänt! Jag tappade min ultra innan jag hann skaffa ett fodral. Luren klarade sig förvånande bra förutom ett litet märke nästan mitt på skärmen.:mad:
    Förmodligen ett litet gruskorn trycktes in. Vet inte om bara plastfilmen är skadad eller även glaset. Märket driver mig till vansinne varje gång jag använder luren.
    Var kan man få sånt lagat? Och hur mycket kan det kosta?
     
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 073
    Mottagna gillanden:
    8 615
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Har du tur så är det ju bara plastfilmen som fått sig en törn och skärmen i förhoppningsvis i värsta fall enbart fått ett litet märke.

    Jag vet inte vad det bästa sättet är men det borde ju gå att få ett likadant nytt skydd som sitter på från fabriken ditsatt på något sätt. Möjligtvis på service men vet inte om de gör sådant eller är duktiga på det. Jag skulle kontakta Sony i första hand och höra med dem om de kan ge dig ett svar.

    Att sätta dit ett sådant skydd själv är svårt och det blir sällan bra då man får dammkorn eller luftbubblor under. Speciellt på en sån stor skärm.