Kan "peppa" TS lite med att jag än gång i tiden lyckades med konststycket att få en HTC Legend reklamerad/utbytt pg a reva i skärmglaset. Detta efter 8 dagars innehav. Jag åkte på semester och hade ingen möjlighet att påtala felet innan detta.
Butikschefen i butiken det gällde hittade på alla möjliga konstiga regler te x att om telefonen använts mer än x antal minuter, skyddspappret var av, den var ringd med etc så skulle inte detta gälla som reklamation.
Påtalade lite kring svensk lagstiftning för honom, gjorde en skriftlig reklamation, var i kontakt med HTC och efter många turer vart telefonen reklamerad och utbytt.
ÄHar aldrig varit så irriterad över en pryl innan som då. Butikspersonal som inte vet vanlig handelsrätt utan försöker hitta på allsköns egna regler är det värsta jag vet. Är en vara defekt från köp så har du SJÄLVKLART rätt att på något smidigt sätt få detta ordnat. Allt annat vore absurt!
Jag HADE inte repat luren, det var allt jag visste, sen att chefen inte trodde mig, det sket jag i, HAN kunde ju inte bevisa att jag faktiskt gjort revan heller. HTC godtog reklamationen, butiken ville ej godta den = Nöjd kund med HTC åtminstone och butiken/operatören har förlorat en kund pg a sitt bemötande.
Edit: Sen var min fru "vittne" med på att revan var där från start/uppackning, och det kändes åtminstone bättre för min del då.

Click to expand...