Problem: Skämtar batteritiden på min SG3 med mig?

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av Droidssc, 11 dec 2012.

1. Droidssc

Droidssc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej alla Droidare,

Ja det är så att jag fick min SG3 för ca 1 månad sedan. Telefonen är perfekt och kommer aldrig mer gå över till en Apple lur igen. Men det jag stör mig på är batteritiden alltså den räcker knappt 6 timmar. Ett exempel kan vara idag. Jag tog ut laddaren ur telefonen klockan 10. När jag sedan är påväg hem klockan 3 har jag endast 3% batteri kvar. Den ska fan klara av mer än 5 timmar. (under den tiden kanske spelade jag spel i 10-15 minuter och lyssnade på musik 1h).

Jag har luren på energisparläge. Lägsta skärmstyrkan och använder även advanced task killer som stänger av alla program när jag gör en så kallad "lock screen".

Tänkte rabbla upp program jag har som kanske drar mycket batteri men som jag inte har någon aning om:

Instagram
    Facebook
    KIK
    Livescore
    4Shared
    Ski Safari
    Need for Speed
    Bike Race
    Nova Launcher(dock använder jag ej detta)
    Rope Escape
    Advanced Task Killer Pro
    Dead Trigger
    Fieldrunners
    Whatsapp.

Detta är allt jag har på min telefon.
    Asså jag förstår inte att batteri tiden blir så dålig efter en månad. Skulle fattat om jag hade luren i ett par år. Vad ska man göra. Ska jag gå till Tele2 och skälla ut dem, vill fan ibland kasta in den i väggen.
    Snälla ge mig tips.

Många av mina vänner säger att mitt batteri är dåligt för att jag inte laddade den i 12 timmar första gången. Men han i Tele2 butiken sa att jag skulle kunna dra ut laddaren när den nått 100% då den är full laddad och inte kan laddas mer.

mvh,

En arg SG3 4G ägare :D

Last edited: 11 dec 2012
  2. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Du kan börja med att avinstallera din task killer. Det finns en miljard trådar om det så jag behöver inte upprepa mig.

~ Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2 ~

3. Droidssc

Droidssc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Done and done. :)

Men den ska egentligen vara till nytta väl? Ofta den drar batteri. Vet du något annat som kan vara orsaken till att mitt batteri tar slut så snabbt?

4. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    743

MINA ENHETER

Om du har lokaliserings tjänster igång drar det bra med batteri
    Finns under platstjänster i inställningar samt maps

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

5. DavidW

DavidW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

wifi, 3g, gps

Jag ser att du ha viber, skype och kik. Hur mycket använder du de. Behöver du alla?
    Det finns appar som tänga av båda wifi och 3g direkt skärmen släcks. Sen kopplar den upp mobilen då och då (du bestämmer intervallen) för att hålla dig uppdaterad med mail, facebook osv.
    Jag vet ej om det funka med de ovannämnda apparna men det kan var värt ett försök.
    Vidare bör du gör som en annan föreslog: stäng av lokalisering tjänsterna i maps,browser, facebook osv

6. Pysslan

Pysslan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tele2??

Nu är det väl så att Tele2 inte har tillverkat telefonen så det lönar sig knappast att skälla ut dom. Skulle det nu vara så att det är fel på telefonen/batteriet så ska du säkert reklamera genom Tele2 men att skälla ut dom, du får säkert bättre respons om du ber om hjälp istället.

Den stackaren som lämnat ett paket till dig kan knappast vara ansvarig om produkten i paketet är felaktigt vid leverans, eller?

Dessutom tror jag att du kan få lite bättre hjälp om du postar i rätt forum där andra användare av samma lur kan hjälpa dig med vad som är rimlig batteritid eller inte.

Håller i.o.f.s. med dig om att batteritiden verkar vara extremt dålig men ändå, testa SGS3-forumet så får du nog bättre hjälp.