Hej alla Droidare,
Ja det är så att jag fick min SG3 för ca 1 månad sedan. Telefonen är perfekt och kommer aldrig mer gå över till en Apple lur igen. Men det jag stör mig på är batteritiden alltså den räcker knappt 6 timmar. Ett exempel kan vara idag. Jag tog ut laddaren ur telefonen klockan 10. När jag sedan är påväg hem klockan 3 har jag endast 3% batteri kvar. Den ska fan klara av mer än 5 timmar. (under den tiden kanske spelade jag spel i 10-15 minuter och lyssnade på musik 1h).
Jag har luren på energisparläge. Lägsta skärmstyrkan och använder även advanced task killer som stänger av alla program när jag gör en så kallad "lock screen".
Tänkte rabbla upp program jag har som kanske drar mycket batteri men som jag inte har någon aning om:
Instagram
Facebook
KIK
Livescore
4Shared
Ski Safari
Need for Speed
Bike Race
Nova Launcher(dock använder jag ej detta)
Rope Escape
Advanced Task Killer Pro
Dead Trigger
Fieldrunners
Whatsapp.
Detta är allt jag har på min telefon.
Asså jag förstår inte att batteri tiden blir så dålig efter en månad. Skulle fattat om jag hade luren i ett par år. Vad ska man göra. Ska jag gå till
Tele2 och skälla ut dem, vill fan ibland kasta in den i väggen.
Snälla ge mig tips.
Många av mina vänner säger att mitt batteri är dåligt för att jag inte laddade den i 12 timmar första gången. Men han i
Tele2 butiken sa att jag skulle kunna dra ut laddaren när den nått 100% då den är full laddad och inte kan laddas mer.
mvh,
En arg SG3 4G ägare

Click to expand...