skärm sönder.. Köpa ny liquid?

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av BENmeister, 13 okt 2010.

1. BENmeister

BENmeister Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

okay, förra helgen gick skärmen till min liquid sönder. Har inte tappat den eller något, låg bara i fickan, och när jag tog upp den var lcd skärmen sprucken. Man ser inga repor eller liknande på skärmen vilket är märkligt.

Telefonen köpte jag i USA för ca 6 månader sen för 2200SEK.
    Att repa skärmen verkar kosta runt 1500kr så det känns ovärt.
    Ny display kan jag få för 550kr, men jag vet inte hur svårt det är att ersätta skärmen själv?

Telefonen är tillverkad NOV 2009, vet inte om det är kännt att telefoner tillverkade i nov har dålig kvalitét men.

Jag var jättenöjd med telefonen, men känns skumt att skärmen bara gick sönder sådär. Kan man verkligen lita på acer? Vet inte riktigt om jag vågar köpa en ny.

Köper jag en ny idag blir det en Acer Liquid E isåfall, bättre kvalla på dom?

Så här ser skärmen ut nu:

2. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Just nov 09 är kända för att börja "läcka" så på dem finns det uppenbarligen ett konstruktionsfel, som kanske kan ha bidragit till att skärmen gick sönder. Sen vet jag inte om du ska belasta acer speciellt, samma sak händer hos flera tillverkare. Jag har en kompis som hade en nokia 5800 och samma sak hände han, skärmen sprack i fickan (då var det tom. mjukisbyxor).

3. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Har du tagit kontakt med Acer för att kolla möjligheten att få den reparerad på garantin. Vet att några fått det eftersom Acer visste att en viss batch inte var duglig. Doxk har jag mer hört att det var de som byggdes i december som var kaos.

Angående att köpa en Liquid E, helt ärligt så hade jag nog inte köpt en sån. Den ligger väl på runt 3300:- Jag skulle inte våga chansa med att även den skulle paja för ingenting, även om jag inte hört någon klaga på just den ännu.

Isåfall kanske man ska ta en titt på Acer liquid Metallic eller va den hette, eller kanske en stream, om man nu föredrar Acer.
    Jag kan personligen säga att jag just nu smygkollar på Desire HD och de nya motorola telefonerna.
    Skulle min Liquid paja idag så skulle jag beställa en San francisco och vänta tills en telefon jag verkligen vill ha kommer ut o köpa den istället..

Men det är väl bara min åsikt.

4. calle_d

calle_d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Om min hade gått sönder idag hade jag nog tittat på en Desire HD, om det inte är för stor. Annars kanske en Desire.

5. BENmeister

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Jag köpte telefonen från en butik i usa, som förövrigt inte finns längre, så dom kan inte hjälpa mig.
    Är det någon idé att kontakta acer? Har hört att iallafall här i Sverige hänvisar dom bara till inköpsstället.
    Kan det funka att skicka den till Acer i USA?

6. Flexxy

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag tycker definitivt du ska kontakta Acer USA, ring dem via skype eller något, kan inte kosta så mkt. Jag vet inte hur juridiken där ser ut men i Sverige är producenten ansvarig för konstruktionsfel i tre år... Slå en signal och se vad de säger, du har inte mycket att förlora.

7. BENmeister

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

okay, jo jag får ringa och höra. Oftast tycker jag dom är otydliga med vad som gäller dock. Väljer jag att skicka dit mobilen kanske dom inte tycker att det är ett garantiärande, och det blir dyrare än att köpa en ny telefon

8. Flexxy

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag tror att möjligheten finns att du kan skicka bilder på den till dem osv först så de kan ge dig ett svar direkt på telefon. Säger de att du ska skicka in den till dem för att de ska besluta senare så tycker jag nog att du ska hoppa det.. som du säger, frakt till usa och sen tbx osv, lär inte vara billigt..

9. BENmeister

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Pratade precis med Acer USA, och dom påstod att fel på skärmen täcks inte av garantin, men att dom kan hjälpa laga den mot en kostnad.. Så det är inte ett alternativ.

Några nya förslag om hur jag ska lösa detta?

10. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Om du vill prompt ha en ny Liquid, så vet jag inte. Annars så föreslår jag att du kränger av telefonen till enviro eller något liknande som köper alla telefoner trasiga som funktionsdugliga och köp en Desire.

11. BENmeister

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

då får man inte många hundralappar, så det känns inte aktuellt.

Vad jag däremot har kollat på är att köpa en ny display och ersätta den själv, men jag har inte hittat nån guide eller liknande, så där får man försöka lista ut själv hur man ska göra.

http://cgi.ebay.com/Touch-Digitizer...019333?pt=PDA_Accessories&hash=item3361ac6205

En ny display kostar strax över 500kr. Vad tror ni om den idén?