Skärm styr sig själv

Diskussion i 'P20-serien' startad av Android69, 12 feb 2019.

  1. Android69

    Android69 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag har en P20 Lite. Tog den i höstas och den betyder bara problem. Samtal bryts, program kraschar och flera gånger styr skärmen sig själv.
    En varning.
    Idag surfar jag på nyheter i USA lägger ifrån mig mobil 10 min och plötsligt plingar den. Jag får ett meddelande från Klarna att jag har köpt en prenumeration från NTM, på Norrbottens socialdemokratiska.. Någonting.. Jag har aldrig varit in där och läst något. Aldrig.
    Medan jag inte rörde mobilen har den lämnat sidan jag varit på, gått in på en annan och klickat hem prenumeration och godkänt betalningen via Klarna. Snyggt, eller inte.
     
    drewN gillar detta.
  2. finjafjant

    finjafjant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    P30 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    P30 Pro
    Sossarnas nya valstrategi :-D

    Skämt åsido,verkar jävligt skumt.Skärmen e uppenbarligen kass.Bara att lämna in
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jösses... vad otippat :)

    Kan vara fuktskada då det kan leda till "ghost touch"/att skärmen lever sitt egna liv. Kan den ha utsatts för fukt i nära tid?

    Kanske kan vara värt att testa en fabrikståterställning, men i de flesta fall jag läst om det problemet har det varit hårdvarurelaterat.

    Har du någon garanti kvar på telefonen? Du har annars tre års reklamationsrätt mot säljaren om luren är köpt i Sverige.
     
    Kristy och Android69 gillar detta.
  4. Android69

    Android69 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Mobilen har varit knäpp från start så tvivlar på fukt och fallskador. Den har blivit väl omhändertagen för omväxling. Jag ser den som ett exemplar som inte skulle släppts. Dock måste jag säga att detta är den sämsta mobil jag har haft över tid. Nästa gång lägger jag på några kronor och köper något bättre.
     
  5. Android69

    Android69 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag har läst om ghost touch nu. Ja, varför inte.. Hur som helst, jag tänker skicka in den nu. Ohållbart, kan bli dyrt det här, annars..
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, det verkar inte vara ett helt ovanligt fel på P20. Tror Huawei byter skärm+moderkort åt dig på garantin.

    Kan helt klart ställa till det, speciellt sedan "enklicksbetalningar" blev en grej. Den där Klarna-rutan många visar så fort man klickat sig in på en premiumartikel kräver nog bara ett klick eller två innan man tecknat en prenumeration. Rätt vådligt om man har barn också :)
     
    Kristy gillar detta.