Skärm utomhus

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av micke401, 18 maj 2010.

1. micke401

micke401 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Undrar hur skärmen är ute i dagsljus på X10,an.. Har en Desire själv och den suger verkligen utanför ytterdörren,är det dessutom soligt så glöm att använda telefonen överhuvudtaget..:(

2. lestander

lestander Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
    fungerar väldigt bra, men du kan ju inte vinkla den så man får solen speglande i ögonen :O

3. Grimster

Grimster Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Telefon 3:
    Sony Xperia XZ2
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Satt och knappa på min idag ute i skinande sol fungerande klockrent. Utan tvekan bästa displayen av dom telefoner jag haft(I varje fall i solljus ;) ).

4. micke401

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jo så långt är jag med (vinkla den mot solen,suck.. ) :P ,ja desiren får man leta upp skugga med alt gå i långrock så att man kan skugga med den då.. Lite varmt för det nu kanske.. :teeth:

5. Grimster

Grimster Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Telefon 3:
    Sony Xperia XZ2
    Platta:
    Sony Xperia Z3 Tablet Compact
    Jo det kan ju vara lite drygt. Fast samtidigt så är ju inte Sverige direkt landet som sätter rekord i antal soltimmar :D så är taskig sikt i sol ditt enda problem så skulle jag påstå att dina problem är ganska banala om du inte är vägarbetare eller nåt. :D

6. micke401

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jo satt ute på altanen och solade lite jag med,solade mest ryggen för jag fick sitta och huka med telefonen under bordet för att se något överhuvudtaget.. Eländes telefon.. :cry:

7. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Funkar som tidigare personer sagt bra med X10 i solen, har väldigt låg belysning på min skärm och det är inga som helst problem med den biten - och då är jag kräsen sedan min blackberry som klarade Californien sol strålande ;)

8. micke401

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack för svaren,känner att desiren inte håller måttet så det blir nog till att försöka byta till sig en X10 då.. Ska försöka fånga någon med x10 i näven och kika på den där ute..

9. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag kan passa på att tipsa om Brightness Toggle Widget, väldigt enkel widget som justerar ljusstyrkan i 20%-steg(0, 20, 40, 60, 80 och 100%) även om 100%-nivån inte fungerar...

Jag kör på lägsta förutom när jag hamnar i solen då maxar jag(80%) och det funkar strålande...jag tycker dessutom att det verkar vara väldigt marginell skillnad på 80% och max(om jag maxar i inställningar...).

Om någon känner till någon annan enkel widget som växlar mellan min och max(eller två valfria) lägen så får ni gärna tipsa iom att jag egentligen tycker att det räcker med två...