Ok, jag har köpt ett case till min Note, från Kina, som jag gillar, MEN... det har magneter på två ställen. Dels för att hålla det stängt och dels för att hålla fast baksidan när mna har den öppnad...skit samma, det viktiga är att det sitter magneter i fodralet. Detta gör att pennan fuckar ur på de delar av skärmen som är placerade över magneterna. Först tyckte jag inte det var så störande för jag kan ju bara panorera bilden bort från de områdena när jag skissar. I längden blir det dock ganska störande eftersom jag använder noten just för att teckna. Nu har jag tänkt att antingen får jag utföra en liten operation på fodralet och plocka bort magneterna eller så får jag plocka ur plattan ur fodralet varje gång jag ska skissa eller så får jag skaffa ett annat fodral(vilket jag helst inte vill). Innan jag gör något av detta tänkte jag kolla om nån vet något billigt enkelt sätt att skärma av magneterna(yeah, science!). Enda jag har hemma att testa med är aluminiumfolie och det funkade inte. Det ska helst vara den typen av lösning, en tunn metallfolie att stoppa in mellan plattan o fodralet. Nån typ av Faradaysköld att sätta mellan magneterna o Note alltså.
Hm. Det du behöver är ett material som är magnetiskt (typ vanligt järn), dvs material som en magnet fastnar på. Magnetfälten går helst genom sånt material så det kan lösa problemet. Dock måste det ev vara någon mm (?) tjockt pga inträngningsdjup.
tack, då ska jag bara försöka hitta en tillräckligt tunn "plåt" för att få plats bakom plattan, men tillräckligt tjock för att skärma effektivt. blir nog att skära ut magneterna ur fodralet istället. tack för svaret.
Ja, det är nog tyvärr den bästa lösningen. Kan man kanske limma på kardborre istället så att du inte mister funktionen? Jag är glad att du varnade dock. Jag har alltid varit fascinerad över att det funkat med magneter - men nu vet jag bättre