Problem: Skärmartefakter efter standby

Diskussion i 'ASUS' startad av kolkol, 15 feb 2012.

1. kolkol

kolkol Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Köpte en Transformer Prime idag... Allt verkade till en början frid och fröjd. Till och med GPSen fungerar. Men jag har ett jättekonstigt fel. Om enheten ligger i standby i mer än fem minuter fylls skärmen av svarta linjer och grafikartefakter. Dessa problem syns i alla applikationer.

Problemet löser sig vid en omstart, och primen fungerar utmärkt ända tills enheten hamnar i standby.

Jag tror att det är någon form av mjukvarufel. (Eftersom det funkar perfekt så länge som skärmen inte slocknar)

Någon som haft eller hört talas detta fel? Några ideer om hur jag kan fixa det själv?

MvH

Johan

2. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Du gör en DOA och hämtar ut en ny som fungerar.
    Då inte andra verkar ha lika stora problem som du så tycker jag inte man ska vänta på att det eventuellt kan fixas med en kommande uppdatering.

Har något liknande men händer ytterst sällan och då korta stunder i youtube appen.

Sagt samma sak till de som har en Prime som startar om sig ofta. Lämna tillbaka den och få ett exemplar som inte dras med dessa problem.
    Vi har Prime som startar om sig ofta och de som inte gör det trots de har samma mjukvara. Och att då vänta på en uppdatering som ska fixa ett problem som inte alla har tycker jag är ett dåligt val istället för att byta till ett annat exemplar.

Jag skulle iallafall tycka det var konstigt att mitt exemplar fungerar sämre än andras trots samma hårdvara, mjukvara och skulle byta lämna tillbaka den direkt och inte vänta på en eventuell uppdatering som kanske fixar felet som inte alla har.

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk

Last edited: 15 feb 2012