Problem: skärmen blev svart nu fungerar inte Z1an

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av lill_roffe, 5 dec 2013.

1. lill_roffe

lill_roffe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Satt inne på swedroid forum och läste med min Z1 och från ingenstans flimmrar tree svarta streck upp och försvinner lika snabbt rätt som det är blir hela skärmen svart och nu fungerar den inte blir ingen bild när man trycker på standby knappen hade gott om batteri runt 92%. Dock bytte jag skärm på den förra veckan tror ni att det kan ha något med det att göra? Bytte den hos en auktoriserad verkstad men tycker det är konstigt att dey bara kommer helt hux flux :/ mvh Tobbe

2. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

jo men visst kan man tro att det är ingreppet i din z som är orsaken. Jag skulle definitivt börja i den änden.

3. Sweden2

Sweden2 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 15
    Gå till återförsäljaren som lagade din telefon och säg att skärmen har slutat att fungera så ska dom lösa det åt dig.

4. lill_roffe

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Den fungerar nu igen när jag kom hem efter jobbet tänkte jag testa att sätta den i laddnings dockan å vipps en halv timme senare funka den. Jävligt märkligt med tanke på att jag hade 92% kvar när den dog :/

5. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Det är väl väl känt att när det strular så händer det ofta att en omstart kan hjälpa. Sedan om felet återkommer så är det läge att tala med de som bytte displayen.

6. lill_roffe

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det komiska är ju dock att det var ingen omstart jag gjorde när den stängdes av så var det precis som den gjorde åt allt batteri som var kvar. Så efter jag laddade den funka den igen