Skärmen dimmas efter ca. 1 min

Diskussion i 'Hero' startad av Freddan101, 13 sept 2009.

  1. Freddan101

    Freddan101 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skärmen dimmas efter 1 min

    Har uppgraderat till nya ROMet och märkt att skärmen dimmas efter ca. 1 min oavsett om den är på laddning (har satt skärmen till att alltid vara på vid laddning) eller inte. Skärmen får full ljusstyrka igen vid först touch. Detta märkte jag inte med det ROM som låg på från början.

    Någon som upplever samma sak?
     
  2. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER


    Menu > Settings > Sound & Display > Screen timeout > sätt tiden till det du vill > Qapl'a
     
  3. Freddan101

    Freddan101 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du har ju helt rätt! Innan uppgradering påverkade denna inställningen bara om man inte körde på AC. Nu dimmas alltså skärmen (går ej i "standby") fast man har AC inkopplad. Är detta en ny feature?

    Vet inte om jag gillar den, iaf. skulle jag vilja ha möjligheten att ställa in AC/icke AC var för sig.
     
  4. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Innan uppgraderingen så hittade jag faktiskt en inställning för om man hade telefonen på laddning så skulle inte skärmen släckas alls... men tyvärr minns jag inte vart den inställningen finns...
     
  5. kaffe

    kaffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Visst blir man lite tokig nu när allt är på svenska?
    Hade samma sak på min men fixade det enligt ovan!
     
  6. Freddan101

    Freddan101 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den inställningen finns fortfarande kvar under det ologiska stället Applications/Development och heter Stay Awake. Denna har jag haft ikryssad både före och efter uppdatering.

    Fast skillnaden nu är att skärmen dimmas (alltså stängs inte av helt utan minskar i ljusstyrka) trots att den är på AC. Har man den inte laddning stängs skärmen av helt efter den tid man angett (som den ska). Innan uppgraderingen var dock skärmen på med full styrka när den hade strömmatning.
     
    Last edited: 13 sept 2009
  7. Freddan101

    Freddan101 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen annan som sett detta efter uppgradering? Hade varit kanon om någon ville prova och bekräfta. Detta gäller alltså när telefonen laddas och man valt "Stay Awake" på telefonen.
     
  8. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Ska ändå ta och ladda den nu så jag kan testa... har ställt in skärmtiden på 10 minuter och ska slå på "Stay awake" så får vi se vad som händer...

    10 minuter senare så är skärmen faktiskt dimmad i "Stay awake"-läget.
     
    Last edited: 13 sept 2009
  9. Freddan101

    Freddan101 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för testet! Då är det inte bara jag. :) Detta måste ju vara en ny feature men jag gillar den inte. Hade väl varit ok om man hade möjligheten att välja.