Problem: Skärmen död - kommer inte åt filer från datorn

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av lakej, 23 jul 2013.

1. lakej

lakej Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Swedroid,

Var ute på äventyr i veckan och telefonen verkade vid första en första översikt vara helt stendöd.

Efter att ha laddats i ett dygn och sedan slagits på så har jag konstaterat att telefonen lever men att skärmen är stendöd. Touchen verkar fungera då meny och bakåtknappen lyser upp som de ska.

Problemet: Jag har circa 800 bilder som stäcker sig 2 år tillbaka. Utan någon backup att prata om (dumt, jag vet). När jag kopplar telefonen till datorn så laddas den och datorn hittar både SD-kortet samt interna.

Den hittar de flesta filer / alla filer på sd-kortet samt de mesta på interna lagringen (som jag tydligen hade som default plats för kameran).

Men... Inga bilder/musik osv hittas på det interna. Datorn visar korrekt mängd minne på interna lagringen.

1. Kan det vara så att mitt skärmlås (grafiskt) sätter stopp för mig att komma åt mina bilder/privata filer?

2. Finns det något sätt att få telefonens bild på datorn så jag kan låsa upp den?

3. Andra tips?

Tackar på förhand.

2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

1. Japp, det gör det har jag för mig! Om du inte kan "dra ditt mönster" på skärmen (du sa att touchen fungerar) så får du väl försöka få upp bilden på nåt annat sätt ;)

2. Det borde ju knappt hjälpa - du ser ju inte vart du sätter fingret? :P Men jag tror inte att du kan få upp bilden på TV/dator utan att logga in, men jag vet ej... Det finns ju "MHL" på våra telefoner eller vad det nu så fint hette! ;)

3. Byt skärmen? ;) Kolla på ebay efter nya om du vill komma billigt undan! :P

3. lakej

lakej Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1. Har ingen aning om vart det börjar och mitt lösenord är jävligt pilligt, tyvärr.

2. Om jag kan få upp bild på datorn/annat så kan jag förhoppningsvis se vart jag drar fingrarna på så sätt.

3. Först och främst vill jag ha bilderna återställda. Telefon kan jag klara mig utan.:cool:

4. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

1. Jämför med någon annans mobil medan du drar lösenordet? ;)

2. Mjo, blir nog svårt...

3. Det är lite grand DET som skärmen är till för min vän!

Det enklaste är nog att du försöker dra rätt lösenord faktiskt!

5. lakej

lakej Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1. Har slimbean/rom och ingen i min umgängeskrets kör samma. DPIn är lägre så är inte samma som orginal (om jag minns rätt).

2.

3. Japp, men vill helst lösa det utan att lägga ytterligare stålar just nu.
    ...............................................................................................

Men tackar för tipsen :)

6. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Du kan inte se "fettspåren" i skärmen? ;) (så man brukar kunna "Hacka" sig in i vänners telefoner) :P

Lycka till!