Skärmen dör

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av jaggan, 18 december 2010.

1. jaggan

jaggan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag köpte en Samsung Galaxy S igår (fredag) och var väldigt nöjd fram tills ett ganska störande problem uppstod.

Ibland så dör skärmen och blir helt svart, men det går ändå att trycka på den och skärmen svarar på knapptrycken. Jag måste trycka på powerknappen två gånger, först för att låsa mobilen och sedan för att låsa upp den.

Detta är väldigt irriterande då det händer 7-8 gånger på rak när det väl sätter igång. Sen kan det fungera ett tag för att sedan börja igen.

Är väldigt tacksam om någon har tips på vad jag ska göra.
    Funderar på om jag ska lämna in den, men det känns som att borde gå att lösa då det fungerar ibland.

Tack på förhand!

*EDIT*
    Vad tror ni är bäst att vända sig till återförsäljaren eller att ringa till Samsung, och vad ska jag säga för att få en ny mobil?

Känns som att det är bäst att vända sig till tillverkaren direkt, men är osäker.
    Hade ett problem nyligen med en HTC och det blev ett himla strul när jag var hos återförsäljaren och försökte fixa felet. Blev bara reparation efter reparation och felet ordnades aldrig. Fick denna mobil nu istället för min HTC som jag hade, och nu strular det igen. Ganska ironiskt att även denna ska krångla.

Så vad tror ni? Vart är det bästa att vända sig.

Last edited: 19 december 2010
  2. Mobled

Mobled Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

in på service?

3. noname

noname Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

En fabriksåterställning vore väl värt att prova med tanke på att du inte kan ha hunnit lägga in så mycket :)

4. ORCA

ORCA Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon: