Skärmen "hoppar" och reagerar på finger 1cm ifrån..

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av boje, 25 jan 2011.

1. boje

boje Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Precis köpt en ny Desire. Har börjat märka konstiga saker med skärmen. Rätt som det är så börjar den flippra runt av sig själv. Och reagerar då inte på vanligt touch av fingret. Dock så kan jag hålla fingret ca 1-2 cm ufranför skärmen och svepa runt skärmarna.

Det som har hjälpt är att låsa med powerknappen och sedan låsa upp igen. Men ibland när jag ska låsa upp så reagerar den inte och det går inte att låsa upp den. Släcka och starta några gånger hjälper ibland.

Problemet är lite jobbigt då det händer lite när som. När man sitter och knappar text är det rätt jobbigt för det händer massa konstigt eller inget alls. Och saker bara flyger runt på skärmen som telefonen håller på att bli tokig.

Är detta ett hårdvarufel eller kan jag prova en "reset" av hela telefonen? Hur gör jag det i så fall?

EDIT: Jag har ett skärmskydd på om det kan ställa till problem? Men det har jag haft på andra telefoner utan problem.

Mvh Patrik

Last edited: 25 jan 2011
  2. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Skärmskydd skall inte ställa till det. Dock kan du ju fundera på om det var så innan
    du satte på skärmskyddet. Bara sett 1 person som hade samma problem och hans
    Desire var några månader gammal. Det blev en vända till Anovo om jag minns rätt
    eftersom det var Digitizern (det som gör att touchen fungerar) som var kass.

3. Vinddraken

Vinddraken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare!

Jag kan tänka mig en hel del orsaker till ditt problem. Min första tänke var: Har du lekt med din Desire ute i vinterkylan? När det är ruskigt kallt med flera minus grader så kan kylan få din skärm att balla ur.

Att skärmskyddet skulle vara orsaken så skulle det väl skett ganska så direkt när du satte på den, men googla först och se om andra som har samma skydd fått samma problem. Annars har HTC 2 års garanti och de flesta återförsäljare följer den garanti tiden, lämna in snabbt och få tillbaka den snabbt ;-)

4. boje

boje Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har inte haft telefonen i kylan. Den är bara ute medans jag går till bilen.. :) Och då ligger den i fickan.
    Skulle jag behöva skicka in den till Anovo blir jag ledsen. Då den är en vecka gammal.
    Jag hoppas jag får en ny i så fall. Men jag har börjat med att ta bort skärmskyddet nu. Och precis gjort en hard reset och återställt den. Hoppas det hjälper.
    Ska köpa ett riktigt skärmskydd från TM istället för det billiga jag hade.

Mvh Patrik

5. boje

boje Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har anmält den till Katshing nu. Det är nog en DOA. Det spelar ingen roll att skärmskyddet inte är på. Eller att jag gjort hard reset på den. Ibland när jag väcker den från standby så reagerar inte ens skärmen på beröring. Tokigt, men dom verkar iaf sjysta att ha att göra med på Katshing. Får se hur det löser sig..

Mvh Patrik

EDIT: Bara för det så lyckas jag inte provocera fram samma fel igen på några timmar. Då kommer inte heller dom lyckass. Ska prova mer till imorgon. Om inte felet dyker upp igen så får jag ringa dem igen.

EDIT 2: Fick samma fel igen. Jag filmade det med en annan telefon. Skickar in den till Katshing imorgon.

Last edited: 25 jan 2011