Hämtade ut min Blade igår på posten, laddade hela natten utan att pilla på något. Startade i morse och allt funkade klockrent. Bytte simkort och tog av skyddsplasten för att börja använda telefonen på jobbet, då slutade skärmen svara... Är det någon som vet hur man kan köra reset utan touch? Har provat soft reset-knappen på baksidan under skalet. Blir väl till att besöka Teliabutiken i eftermiddag.
Du har säkert redan testat det, men då man drar av skyddsplasten så efterlämnar den en tunn klisterfilm över skärmen, vilken får skärmen att tappa känsligheten. Således krävs en rejäl rengöring efter att skyddsplasten har tagits bort för att skärmen skall fungera ordentligt.
Provat rycka batteri, köra utan sim, med laddare i...inget hjälper. Ang tvätta skärmen, har testat med fuktig trasa men fortfarande noll respons. Vågar man använda starkare medel?
Jag torkade av min med tröjan och det hjälpte mot att min var seg efter plasten. Tror inte du ska ha så starka medel på skärmen :/
Blir ett byte i Teliabutiken imorgon, inga problem om man har kartong och alla sladdar och papper kvar...