Skärmen läcker ljus och styrkulan glappar

Diskussion i 'Hero' startad av Frohike, 13 jul 2010.

1. Frohike

Frohike Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har två problem med min Hero. Det första är jag inte säker på om det ska vara så eller om det är fel. När jag startar mobilen och displayen är helt svart, så ser det ut som att det läcker in vitt ljus från alla fyra hörn. Det ser inte ut som att det ska vara så, men jag är inte säker.

Det andra är styrkulan. En dag efter att ha haft telefonen i några månader så fick jag för mig att kulan kändes annorlunda. Den sitter liksom löst i sockeln och man måste trycka lite lätt på den för att den ska fungera när man scrollar. den trillar inte ur alltså, utan sitter bara löst. Jag var inte säker på om det var något nytt, eller om det alltid hade varit så och därmed inte något fel. Och eftersom den fortfarande gick att använda så satt tummen kvar. Nu upplever jag dock att det har blivit värre.

Är det någon annan som har upplevt detta? Jag funderar på om det är fel eller om det är jag som inbillar mig.

2. Izual

Izual Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ljusgenomsläpp vid startup har jag med fast ytterst lite i överkant bara men så länge du inte ser det när du använder telefonen är det ju ingen fara.

Det där med styrkulan har jag varit med omefter en "blöt kväll" ute :innocent: men det verkar laga sig själv efter ett tag åt mig iaf.

3. nitram86

nitram86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade samma problem med styrkulan efter att den hade blivit fuktig.. Man kunde känna ett motstånd när man rullade den åt alla håll utom ett.. Efter några veckor insåg jag plötsligt att den fungerade åt alla håll.. Min kompis Hero hade samma problem och precis som min så började den fungera igen efter ett tag.

4. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Det där med styrkulan fixade jag till genom att trycka ner den och rulla den åt alla håll och speciellt åt det hållet där den inte greppade. Efter lite gymnastik funkar den mycket bätter.