Skärmen på min Liquid är sönder :-(

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Chichin, 19 feb 2010.

  1. Chichin

    Chichin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jaha, nu nyss for luren på klinkersgolvet i hallen. Stoppade tillbaka batteriet och luren startade upp men en del av högra och vänstra hörnet visar regnbågens färger med prickar osv...

    Nån som har koll på vad det kostar att reparera och om man vänder sig till Acer direkt??

    Fan vad trött man blir, bara för att man är stressad och ska iväg så lägger man inte i luren ordentligt i fickan...

    Ska man kanske ringa supporter och säga att det bara blivit såhär utan anledning?? Garanti??
     
  2. Mautana

    Mautana Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. Chichin

    Chichin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Precis som på länken, bilderna på liquiden så ser det ut på min fast lite mer.

    Så, ska man ringa acer eller pixmania???
     
  4. Mautana

    Mautana Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Pixmania är ett svenskregistrerat företag om jag inte minns, fel till skillnad från expansys. Så du borde kontakta pixmania först enligt mig.
     
  5. Chichin

    Chichin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    På pixmanias hemsida står det att man ska vända sig till tillverkaren under första året så prövar med det och så är det bara att hoppas, lär få vänta till måndag..
     
  6. Mautana

    Mautana Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Spara ner bilderna på andra mobiler med samma skada och skicka med. Utifall att dom skulle hävda att det är ett fel pga dig. En mobil ska enligt mig inte gå sönder på samma sätt om och om igen, klart konstruktionsfel.
     
  7. Chichin

    Chichin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Ok! Då vill jag gärna be andra här på forumet som haft samma problem att posta lite bilder som jag kan skicka iväg om det skulle bli nödvändigt.
     
  8. Chichin

    Chichin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Så därja, Acer kontaktade, ska bara skriva ut fraktsedel och sen går luren till Tyskland. Hon sa att det kan ta 15 dagar eller mer om de måste vänta på en reservdel, betyder det att de kommer att köra på garanti nu eller??? Hon nämnde inget om något kostandsförslag??

    Nu får man hålla till godo med en gammal SE P990i :-)
     
  9. Validus

    Validus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vet inte vad som är värst för dig, behöva reparera din Liquid eller sitta med en UIQ lur...
     
  10. Chichin

    Chichin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Tur man är en kärv jävel ;-)
     
  11. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER



    Jag förstår inte. Om man tappar sin telefon i golvet, så den går sönder, är det väl inte ett garantiärende?

    Okey om det kan gå för ett sådan. Acer kanske inte kan hitta några yttre skador och kunden kan ju då hävda att "Jag vet inte vaaad som har hääänt!".

    Men att det absolut, garanterat och självklart skall vara ett garantiärende kan jag inte drömma om. Skulle ju vart rätt nice om jag krockade min bil annars. Åka in till BMW-dealern som säga "Nä men bucklan bara imploderade liksom! Byggkvaliten kan ju inte vara helt ok!" eller "Rutan bara sprack. Helt klart byggfel.".

    DÄREMOT kan man ju ha en försäkring som täcker det. Jag har ju drulle på min hemförsäkring och ifall jag tappar något har jag en femhunka i självrisk. Sedan får jag en ny vad-jag-nu-har-tappat. Kolla det om du inte vet ergo bor hemma!
     
  12. spirry

    spirry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Samtidigt som jag håller med dig lite så kan jag inte tänka annat än tycka att resten är fullkomligt jävla skitsnack.

    Det finns folk som rapporterat om liknande eller rentav samma skador av att bara haft telefonen i sin ficka, huruvida de sitter och ljuger på ett forum kan vi bara spå i. Poängen är den att om telefonen är konstruerad fel från början (Tips; Se på Nexus one filmerna - Stresstestet), en telefon ska inte gå sönder av att bli tappad från ½-1m höjd rent generellt, det är usel jävla byggkvalité. Du kanske vill börja titta på dina jämförelser, för däri ligger det mesta jävla skitsnacket, det vore som att jämföra med att du fick en stor jävla buckla på din bil ifall en fågel satt på den, det vore, återigen jävligt kass byggkvalité.
     
  13. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Men du förstår resonemanget. Jag förstår däremot inte din ton. Men du får bli arg ifall du vill :) Jag menade inget illa.

    Men jag tycker fortfarande inte att man kan skylla en sådan sak på byggkvaliten. Det resonemanget förstår inte jag över huvud taget. Summan är ju att ifall man gör något som man inte borde med en sak, vad det är må vara man gör eller vilken sak det är må va, och den går sönder av det kan man ju knappast skylla det på tillverkaren.

    Om en telefon bör hålla eller inte är ju ett ganska löst begrepp. Det går ju knappast att definiera om tillverkaren inte skrivit något om det. Detta kan iaf inte jag hitta på Liquidens beskrivning. Jag kan ju tycka att en telefon inte nödvändigtvis bör hålla vid samma tapp. Och plupp så var det argumentet borta.

    Så det handlar helt enkelt om sunt förnuft imo. Så med det i åtanke kan en telefon som tappas i ett klinkersgolv absolut jämföras med att man kör emot en stolpe, välter TV:n eller förankrar en båt med en för tunn kätting.

    Bilen borde hållt för att jag körde ju inte så snabbt.
    TV:n bör hålla att välta en gång.
    Kättingen tycker jag skulle hållt, den såg tillräckligt stark ut.

    Jag säger alltså inte att det är bra byggkvalitet. Jag säger att det inte kan räknas som ett garantiärende eftersom telefontillverkaren inte uttryckligen sagt att den skall hålla för ett sådant fall.

    Men som sagt, kolla upp så ni inte har drulle hemma, då är det bara att få försäkringen att täcka tappet!

    EDIT:
    För att inte ta upp tråden helt så kan du ju skicka ett PM om du vill fortsätta tjata ;)
     
    Last edited: 22 feb 2010
  14. spirry

    spirry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Så du tycker att de som fått sin telefon förstörd för att dom haft den i byxfickan inte borde kunna lämna in sin telefon för ett garantiärende? Enligt ditt resonemang så ska ju en mobiltelefon helst av allt sitta uppspikad på en vägg i medföljande fodral.

    Jag förstår verkligen inte hur du inte kan tycka att det är löjligt att något inte kan tappas från en höjd på ½-1 meter utan att gå i spillor - Återigen, glöm inte bort att folk har rapporterat att dom haft telefonen i sin byxficka och den har gått sönder. Och jag förstår fortfarande inte varför du drar upp jämförelser som inte tillhör samma dimension, återigen, ska en bil tåla att en fågel sätter vid på den när den står parkerad? Jag är övertygad att dom flesta TV-apparater håller att vältas från en rimlig höjd.

    I slutändan så handlar det väl, som du säger vad man förväntar sig utav tillverkaren och vad man själv anser vara rimligt. Jag kan även tillägga att jag själv är en riktigt klumpeduns och även lyckats tappa min laptop i golvet från c:a 70 cm. Jag var beredd och övertygad om att den skulle dö, båda gångerna, för jag visste och ansåg att det inte är rimligt att den skulle klara det, trots det så fungerar den lika bra som när jag köpte den.
     
  15. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Har inte ens berört något om någon byxficka ;) Men, som sagt, vill du fortsätta så dra ett PM! Annars slutar vi nu.
     
  16. Swe

    Swe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Angående skärmen. På de youtubevideor jag har sett så ser skärmen ut att ha en tendens till blå övertoner, att allt visas med en lätt blå missfärgning, är det så irl?
     
  17. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Inte om den är hel iaf. Däremot om man fått samma fel som ovan^ så skulle det inte alls förvåna mig om det blir färgfel.

    Men så länge den är hel så är färgerna väldigt bra.
     
  18. Mautana

    Mautana Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är ett konstruktionsfel eftersom att skärmen läcker på samma ställe varje gång. Hur svårt ska det vara att förstå? Hade skärmen hållit en jämn kvalité så skulle vi se liknande blödningar runtom skärmen. Gör vi det? Nej.

    Hade du köpt en ny bil och det visade sig att 100 000 bilar hade samma typ av spricka i framrutan så är det ett konstruktionsfel. :cool:
     
  19. Chichin

    Chichin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jaha, en liten uppdatering om vad som händer, telefonen skickades iväg mycket kort efter att tråden skapades och jag har inte fått igen den än :( Efter flera samtal till Acer och mailande av dom till Frankrike så fick jag igår ur dem att garantiärenden varit ett problem i Sverige för dessa telefoner eftersom den inte är släppt här. De sa att det ligger på återförsäljaren men Pixmania skriver ju på hemsidan att det är tillverkaren???

    Aja, de kläckte ur sig att det varit problem när lurar skickats till Frankrike, de har helt enkelt kommit bort, flera kunder har fått nya telefonet tydligen och har jag inte hört av Acer på tisdag nästa vecka så kommer de att skicka en ny telefon :)

    Så, ja de tar sitt ansvar, dåliga rutiner dock när man skickar iväg lurar, hoppas det rätar ut sig!
     
  20. Chichin

    Chichin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jaha, fick tillbaka telefonen igår, jihaaa tänkte jag, slår på telefonJ*veln, tror ni den är lagad? NÄ, så fan heller, ringer till acer som säger att Liquids nu ska gå genom återförsäljare så man får väl ringa pixmania nu då, luren har varit borta i 1 och en halv månad... Fan vad trött jag blir. Så, alla ni som har ett garanti ärende på liquid, RING inte acer:s egna support!!!