Skärmen reagerar inte

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Mike, 16 jan 2011.

1. Mike

Mike Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ett väldigt konstigt fel på min SGS. Det är så att skärmen inte reagerar, det går helt enkelt inte att svepa undan låsskärmen eller knappa in pin-kod. Jag har provat att slita ut batteriet och sim-kortet och gjort ett otal omstarter men det vill sig inte. Det kan tilläggas att om man trycker på touch knapparna så tänds de. Så den verkar ju reagera på någonting i alla fall. Någon som har tips om hur jag kan gå vidare? Eller är det bara att lämna in som gäller?

2. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Är det ett fel som plötsligt bara kom eller har du flashat den och lagt in nått som gjorde den så?

3. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Har telefonen fungerat tidigare? Touch-knapparna har egna sensorer om jag inte missminner mig så skärmens digitizer kan mycket väl vara skadad även om de fungerar.

4. Mike

Mike Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är ett fel som uppstod plötsligt, den har funkat hela dagen men nu på kvällen ville den inte vara med längre. Jag kör allt original, inget flashat.

5. Mike

Mike Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok om det är så att knapparna har egna sensorer så kan det mycket väl vara att digitizern har gått och lagt sig. Jag har även kört reset på luren nu också men det hjälpte inte heller.

Blir väl till och lämna in den då... SUCK!!

Någon som vet hur det funkar att lämna in den när man köpte luren direkt från samsung? Jag har ju inget direkt kvitto, möjligtvis någon följesedel.

6. zupe

zupe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Exakt samba problem hade jag med, trodde det var mjukvara först så jag flashde om luren. Men utan fram gång. Då lyckades jag få igång webbläsaren dvs. en helt vit bakgrund och då såg man en spricka i skärmen. Syns bara med helt vit bakgrund och är i lagret under glaset så det känns inte heller

Tror att du lyckats spräcka digilizern precius son jag gjorde.

7. Mike

Mike Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aj då! Låter inge bra! Vad kostar det att fixa eller finns det någon chans att få det på garantin?