Problem: Skärmen slocknar...

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av art0101, 8 okt 2013.

1. art0101

art0101 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    347

MINA ENHETER

Upptäckt ett problem där min Z1 slocknar och sedan inte går att starta upp. Skärmen slocknar inte helt. Bakgrundsbelysningen är på men hur länge jag än håller in reset knappen händer det inget.

2. art0101

Mottagna gillanden:
    347

MINA ENHETER

Det kan kanske vara så att batteriet dog helt plötsligt. Det verkar ha gått från 25% till 1% på nolltid.

Om det stämmer är det ju lite märkligt att systemet kan gå ner sig då totalt. Min Note 2 beter sig mer "civiliserat" i det avseendet....

Hade iofs allt på men just när den gick ner så gjorde jag inget på telefonen....Telefonen är knapptven vecka gammal och fixar inte en hel arbetsdag m wifi o bluetooth på. Spotify i kanske 2 timmar, email och lite www... sen var det finito...:confused:

3. Mautana

Mautana Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

http://talk.sonymobile.com/t5/Xperi...mpletely-Dead-already-PLEASE-HELP/td-p/380387

Vi är nog en del med samma problem. Hände mig för en timme sedan, höll röda lilla knappen intryckt i några sekunder. Fick 2-3 vibrationer som bekräftade sedan stängde den av. Startade upp utan problem därefter.

Tryckte du in den röda knappen tillräckligt långt? Någon nämner att dom fått skärmen att vakna när dom dockat den?

Svårt att säga vad det beror på i dagsläget. Vi får nog avvakta nästa uppdatering!

Last edited: 8 okt 2013
  4. art0101

Mottagna gillanden:
    347

MINA ENHETER

Ja tryckte in knappen erforderlig tid men det kan vara så att batteriet inte kunde ge tillräckligt med kräm för att starta upp telefonen. Det som var lite lustigt var att bakgruubdsbelysningen var på och att jag då inte ens kunde stänga av telefonen. Bakgrundsbelysningen slocknade först när batteriet var helt urladdat.

5. night77

night77 Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    8 716
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    sägs att nästa uppdatering löser såna problem, vi får se om det stämmer.

6. kanabras

kanabras Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Satt precis och skulle posta ett inlägg om det här själv, jag får ingen respons från min lur hur jag än gör men skärmen lyser lätt. Batteriet var runt 20-25%. Skulle bara öppna ett mail.

Har prövat att docka den samt att hålla inne powerknappen i över 10 sekunder utan resultat. Vilken är den lilla "röda" ni pratar om?

7. art0101

Mottagna gillanden:
    347

MINA ENHETER

Jag väntade tills bakgrundsbelysningen dog ut, dvs. när batteriet var tömt. Sen l kopplade jag laddningen och då gick det bra att starta. Resetknappen ska annars finns vid simluckan.

Skickat från min C6903 med Tapatalk 4

8. schtibb

schtibb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Håll inne powerknappen + volym upp så startar telefonen om.