Problem: Skärmen slutar registrera touch

Diskussion i 'Google Nexus' startad av ToxicT, 10 dec 2012.

1. ToxicT

ToxicT Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en Nexus 7 32gb, som jag fick när jag lämnade tillbaka min 16gb som hade trasig högtalare. Nu har jag dock fått ett nytt problem!

På senaste tid har skärmen ibland slutat registrera touch. Ibland registrerar den fel, dvs jag trycker på ett ställe och den registrerar trycket någon annanstans på skärmen. Ibland fungerar bara back/home/rec. apps-knapparna, men inte resten av skärmen. Det funkar oftast att stänga av skärmen med powerknappen och slå på skärmen igen, men det är ju extremt irriterande!

Jag såg på xda att fler haft detta fel, men hittar inget här. Är det fler som har/har haft detta problem och vad har ni i så fall gjort?

2. Elax

Elax Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hade ett liknande problem med min 32gb N7. Den tappade slumpmässigt touchkontakten i ett par minuter åt gången. Sedan kunde den fungera perfekt i en halvtimme för att sedan börja krångla igen, väldigt irriterande. Problemet löstes tillfälligt genom att stänga skärmen och sätta på den igen, precis som du sa.
    Sökte rätt länge efter någon lösning men kunde tyvärr inte hitta någon. Eftersom den var mindre än en vecka gammal så bestämde jag mig idag för att lämna tillbaka den och fick en ny. Hitintills har den nya fungerat felfritt och jag skriver till och med detta inlägget från den :-)
    Gissar att det är något hårdvarufel men det är konstigt att det löser sig med en enkel omstart av skärmen.

Föreslår nog att du lämnar tillbaka den för jag kunde som sagt inte finna någon lösning.

ToxicT gillar detta.
  3. Elax

Elax Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hoppsan, dubbelpost!

Last edited: 11 dec 2012
  4. eidos

eidos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

I menyn Inställningar - utvecklaralternativ och under rubriken Indata finns det två rutor man kan fylla i första att verkligen veta om skärmen registrerat tryckningen eller om det är ett mjukvaruproblem. Själv så använder jag mig av Visa tryckningar för att alltid veta vart jag befinner mig på skärmen men även alternativet Pekarens plats kanske kan hjälpa att reda ut ditt problem.

5. ToxicT

ToxicT Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problemet blir värre och värre tycker jag. Blir att reklamera den - igen! Men efter jul! Tack för svaren!

6. Elax

Elax Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kände också att problemen bara blev värre ju mer jag använde den. Hade inga problem alls med att lämna tillbaka min och fick en ny direkt som funkar perfekt. Hoppas du får en som funkar bra, för det är en fantastisk tablet när den inte krånglar :-D

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

7. nexusplexus

nexusplexus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag hade samma problem tror jag. Läste på forum om problem med appen Google currents (heter EKO på svenska). Testa och gå in appen och klicka på "inställningar" uppe till höger. Bocka bort allt bakgrundssync. Kan också gå in i inställningar och sedan appar och sedan "Eko" och rensa cashen. Starta om plattan därefter. Mitt lagg försvann i alla fall. Värt ett försök?

ToxicT gillar detta.
  8. ToxicT

ToxicT Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ta mig tusan!! Det verkar faktiskt som att ditt tips funkar. Plattan fick helt nytt liv och jag har inte behövt låsa/låsa upp skärmen en enda gång efter det. Strålande, nu slipper jag åka ned och reklamera den som jag tänkte göra imorgon!

9. velonoir

velonoir Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har inaktiverat Eko och massa annan junk helt.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

10. nexusplexus

nexusplexus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja, min har fungerat i två veckor nu. Innan dess tänkte jag lämna tillbaka den. Hittar inget alls om detta på svenska forum så det verkar som om problemet inte är så vanligt. Tror också det hänger ihop med lite knackig wifimottagning, då verkar google currents bakgrundssync hänga sig. Lycka till.