Okej, efter att ha haft telefonen i mindre än 2 veckor så lyckades jag alltså tappa den. Jag hade beställt både skärmskydd och skal från eBay men olyckan hann den här gången först.
Jag skiter i att förklara vad som hände, det enda jag kan säga att det inte har med alkohol att göra (det var ju trots allt valborg igår). En stor spricka i vänstra övre hörnet sträcker sig nästan hela vägen till högra nedre hörnet. En annan spricka i övre högra hörnet täcker i princip hela det högra övre hörnet. Bild kan bifogas om det har någon betydelse för vad jag ska göra med den.
Jag vill helt enkelt veta vad jag ska göra, kan omöjligt ha den såhär nån längre stund. Jag är inte helt främmande för teknik, byggt flera datorer och är van att pilla så att byta den själv är faktiskt ett alternativ, men hur gör jag och vart vänder jag mig?
Jag har hört talas om en kille i stan som kan laga skärmar på t.ex. iPad, är det värt att kolla runt efter "inofficiell" lagning dvs någon som fixar skärmen mot en liten summa pengar? Bor i Umeå.
Telefonen är köpt från
Halebop med abonnemanget Nollan till alla. Jag har en drulleförsäkring på Folksam som kanske täcker något, förvisso en självrisk på 1500 men det får jag kanske ta.
Så, vad ska jag göra? Bör jag kolla med Halebops kundtjänst online? Ringa? Gå in på en telia-butik? (Dom har hand om
Halebop också så att säga) Eller bör jag försöka laga den själv?
Tack på förhand och ja, jag har lärt mig en läxa!
Click to expand...