Problem: Skärmen svart/touch funkar...

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av SaberBlade, 21 okt 2013.

1. SaberBlade

SaberBlade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Har fått ett problem med en S2a. Den hade tydligen fått sig en tur ut i fuktigt väder. Efteråt så började skärmen blinka och ha sig och blev mörkare, slutade med att man praktiskt tagit inte kunde se något alls. Men, touchen funkade hela tiden och allt verkade funka vanligt i bakgrunden. Jag började sedan märka att mobilen blev varmare hela tiden uppe nära kameran.

Lät mobilen ligga ett tag med batteri ute. Då började skärmen fungera någorlunda, men nu var det lite konstiga gröna färger lite överallt. Tochen funkade fortfarande men sedan plötsligt slutade den att funka. Efter ett tag med batteri ute igen så startade jag den i download mode och allt såg normalt ut. Startade om mobilen igen och möttes av missfärgningarna åter igen, men sen liksom hoppade den till och allt såg helt normalt ut igen. Touchen funkade en liten stund men sen dog den ut helt igen.

Kan det vara en fuktskadad mobil jag har att göra med här (funkade tidigare på dagen) eller är det en skärm som är på väg att kollapsa helt? Kanske till och med mer än så då den går varm snabbt och de senaste dagarna har batteriet slukats upp av mobilradion hela tiden oavsett vad jag försöker göra i inställningarna. Kan det vara värt att försöka återställa hela mobilen?

Edit: Nu verkar skärmen fungera igen. Dock flimrar det fortfarande ibland när man är inne i menyer och när mobilen stängs ned.

Last edited: 22 okt 2013