Skärmen tänds inte men telefonen öppnas

Diskussion i 'Galaxy Note 9' startad av Falken99, 17 dec 2019.

1. Falken99

Falken99 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej hörni!
    Mitt första inlägg i ett forum som detta så jag ber om ursäkt om jag inte följer några regler nu.

Jag har dock ett störande problem. Min Samsung s9 är 1 år gammal. Den har tagit emot en del stötar och skärmen är sprucken. För 2 månader sedan upptäckte jag att min skärm inte tändes när jag försökte öppna den. Varken med startknapp, fingeravtryck eller genom hemknappen. Det gav med sig efter ett tag och allt fungerade som det skulle. Fram tills nu. Nu krånglar telefonen nästan vid varje försök till "öppning". Ibland går det men ibland får jag tvinga den till omstart.

Låter detta som ett problem som sitter i skärmen eller kan problemet ligga någon annanstans? Vissa dagar upplever jag inget strul alls men andra dagar är det nästan endast strul.

Förtydligande: Skärmen tänds inte men själva telefonen låses upp. Jag kan alltså med en svart skärm styra telefonen. Det går även att skärmdela telefonen med en tv och styra den därifrån trots att skärmen är svart och inte tänds.

Tips och hjälp sökes!

Last edited: 17 dec 2019
  2. Lasse58

Lasse58 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    721
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S24 Ultra
    Om jag förstår dig rätt så har du har du en S9, detta är forumsdelen för Note 9. Testa att fråga i S9:s forum;)