Skärmen, två fasta pixlar och...

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Hampa_D, 18 mar 2011.

1. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

fick min 2x igår, helt underbar telefon så jag sätter igång och konfar den och allt blir tillslut precis som jag vill. svin bra tänker jag nu går vi in på djupet lite testar lite film osv, då upptäcker jag att jag har två frysta pixlar uppe i vänstra hörnet och inte nog med det utan det ser ut som skärmen har gula riningar uppe från både högra och vänstra hörnet. va fan nu måste jag sätta mig och ringa katshing och eventuellt Lg för så vill jag fan inte ha det på en telfonix för nästan fem lax.
    är det någon mer som har liknande problem?

2. nikjensie

nikjensie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Pixlar har jag inga problem med med eventuellt rinningar om vi menar samma sak.... Och att den inte går att få ur Standby...

//Nik

3. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag kollade med Dead Pixel Test från Market och min display ser helt ok ut. Den svarta är lite ojämnt dassig men resten är ok.

Det finns några pixellagarprogram men jag har ingen aning om sådana trick funkar. Vad är det för skillnad på frysta pixlar och döda pixlar

4. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Har för mig att upp till 3 döda pixlar anses vara godtagbart men om man har fler än 3 så ska man få på garanti. Vet dock inte om detta stämmer, löst rykte som jag hörde för länge sen någonstans :P

De gula ringarna... kan de vara av samma typ som dykt upp på iPhone och iPad? De har försvunnit efter några dagar såvitt jag vet. Annars är det nog något lurt i görningen!

5. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Jag har inga problem alls. Också kollade med Dead Pixel programmet.

6. nikjensie

nikjensie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

.... men hur passar skalet...? :)

//Nik

7. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

jag får helt enkelt ringa och höra med dom inte så kul iaf, drog ner betyget markant.

EDIT: tror fanimej jag fått bort de frysta pixlarna med jscreenfix från market, ska låta det gå en halvtimme så får vi se, lite för ljust på jobbet.

Last edited: 18 mar 2011
  8. mrBira

mrBira Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Tror ni kan vara lugn ang "rinningarn". Polarn hade liknande på sin Desire (LCD), och jag hade oxå det på min O2X i början, men efter att ha konstant använt telefonen sen jag fick den så har dom försvunnit av sej själv.. Är väl liknande som man kan få på sin TV när den är ny. Lite inkörning så försvinner det.

9. lagge92

lagge92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

precis. Det är så när de är rykande färska :) det är ett slags klister som inte torkat ännu.

10. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

pixlarna är tyvärr kvar även "rinningarna" ska kolla med katshing vad dom säger.

11. phooey

phooey Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har två döda pixlar uppe i högra hörnet och en stuck pixel (lyser även vid svart), alla inom ca en centimeter från varandra. Döda pixlar ska vad jag förstår inte gå att göra så mycket åt, däremot pixlar som är stuck kan i vissa fall gå att få bort med program som JScreenFixer.

Jag har grubblat lite över hur jag ska göra, då jag gillar telefonen och inte har problem med annat än skärmen. Jag stör mig inte jättemycket på det då pixlarna är så små och känns därför lite petigt att bry sig om det. Däremot tycker jag mig märka av de oftare och tycker att det är irriterande, så jag har bestämt mig för att prova att byta ut den på garantin nu iaf då jag tycker det är lite väl mycket med tre pixelfel.

Även jag har problem med en gul "rinning" längst ner till vänster, stör mig dock inte nämnvärt på den, men den är fortfarande kvar efter några dagars användande. Tycker att svärtan är väldigt dålig i allmänhet med en del backlight bleeding också, men det är den kanske på såna här LCD:er.

Tycker ju att LG borde stoppa in riktigt bra paneler i sin flaggskeppsmobil då de gör panelerna själva, men kanske bara jag och TS som haft otur. Jag tycker iaf inte att man ska behöva acceptera tre pixelfel på 800x480-display, även om den är liten. Får väl se vad LG tycker.

12. Heda

Heda Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Sitter oxå med två svarta pixlar som är lite småirriterande.
    Riktigt nöjd annars med telefonen.

13. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Ringar, ränder, mm tenderar att försvinna då man använder mobilen.
    EX)
    1. HTC Desire HD brukar ha ränder - som försvinner med tiden.
    2. Vält en plasma och titta på bilden - allt där försvinner allteftersom gaserna blir varma och hamnar i rätt läge. Fast nu är det ju LCD vi har i luren, men men..

14. phooey

phooey Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur känner du, tänker du lämna tillbaka mobilen?

Verkar ju rätt vanligt med pixelfel då, kan tänka mig att LG har satt gränsen vid 2-3 stycken vid tillverkningen och hoppas att de flesta inte bryr sig/inte upptäcker det. Jag upptäckte först en av pixlarna, den som ligger sämst till, och sen de andra två när jag körde ett testprogram. Hade nog kanske inte upptäckt de två andra pixelfelen utan att köra testprogrammet, iaf inte föränn långt senare, då den andra döda pixeln oftast ligger på den svarta baren längst upp, och den som är stuck bara syns vid helt svart bakgrund.

Däremot den jag upptäckte ligger ofta rätt dåligt till och jag lägger ofta märke till den på vit bakgrund när jag surfar, använder kameran osv.

15. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Min pixel var illröd... bara en... men nog så störigt!

16. phooey

phooey Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det gick bra för mig att lämna tillbaka den på garantin. Dom påstod dock i butiken att de skulle få in den igen först omkring 7 april, så jag fick pengarna tillbaka istället. Får se hur jag gör, kanske orkar vänta på Samsung Galaxy S II istället? :> Vore ju trevlig med en OLED-skärm.

Komplett verkar ju dock ha den i lager...