http://arstechnica.com/gadgets/news...exus-ones-screen-science-color-and-hacks.ars/ Ni som sitter med Nexus...hur upplever ni det?
Jag upplever pixlarna som taggiga i kanterna på skärmen och att pixlarna inte är "raka", om man kollar väällddiggt noga vill säga. Att texten skulle vara oskarp upplever jag inte, men har ingen "true" 800x480 skärm med samma DPI att jämföra med så vad vet jag. Stämmer säkert de dem säger. Skärmen är dock ljussvag men det hör inte hit.
Vad tusan säger du människa? Det är den mest underbara skärmen jag någonsin sätt. Äger du en Nexus? Det gör ont i ögonen om du har det på det ljusaste.
+1 för sättet du uttryckte dig på (om än lite odiplomatiskt ), det är ju en subjektiv bedömming för var och en att göra. Själv tycker jag att skärmen gör sitt jobb med betyget mycket väl godkänt, enkelt att läsa (svart text på vit bakgrund) och bilder visas hyggligt bra. Ljusstyrkan har jag inget att klaga på heller, men smaken är som baken
Har Nexus one enbart stöd för 65000 färger? (16-bit) :S http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=5995344&postcount=24 Kan någon förklara vad de menar?
Smaken ÄR som baken.. tror det enda sättet att få svar är att titta själv jämnföra 2 mobiler. Jag har personligen inte sett en bättre skärm och har inga problem att ratta runt ute i solljuset. Med tanke på länken, lite komiskt men alla iphone vänner jag har skruvar ner ljusstyrkan för det dra slut på batteriet direkt.. så då hjälper det inte om den är ljusare locale gör det åt mig vid behov
Brukar aldrig "bumpa trådar" men känner mig tvungen då jag inte fått svar på mitt inlägg. (#11). Det verkar som att Nexus:en enbart stödjer 65k färger. I 3Dgalleriet, i CM5 updater och på NexTheme så syns det väldigt tydligt. På det sistnämnda i notification bar:en. I CM4/5 updater på bakgrunden. I 3Dgalleriet på vissa bilder. Även i skilroy som jag testade lite snabbt syns det på bakgrunden att färgerna inte räcker till. Skulle någon kunna bekräfta hur det ser ut på andra mobiler av Android 2.0 + i dessa program. "The UMTS N1 devices have a 16bit physical path to the display." XDA Är inte 100 på vad detta betyder som sagt.
Just 3D-galleriet var uppe för diskussion för ett tag sedan sedan, när man kör med det så komprimeras bilderna för att kunna ritas upp snabbare varför det kan se lite sunkigt ut ibland. I övriga apps du nämner skulle jag tro att problemet mycket väl kan ligga i grafiken kontra själva displayen på telefonen. I vissa apps syns gradienter tydligt vilket ger intrycket av att displayen inte kan hantera tillräckligt många färger utan i själva verket är en 65k-display, medan det emellertid i andra apps är problemfritt.
Jo, det är väldigt underligt. Hoppas skärmen inte är den begränsade faktorn utan mjukvaran, och då inte Andorid 2.1 utan Nexus kerneln. Skulle hur som helst vara intressant att jämföra olika >= 2.0 telefoner och se om de har samma "problem".