Jag beställde en Nexus 5 32 GB från Bazula i november, och fick den levererad i början på December efter en dryg månads väntan. När den väl kom led den av i mina ögon oacceptabla skärmproblem, gul backlight bleeding i övre högra hörnet, och en död pixel i nedre vänstra hörnet.
Felen sammantaget gjorde att jag inte alls var nöjd med telefonen och skickade tillbaka den. Klarar verkligen inte av döda pixlar, även om det inte är lika irriterande på en så högupplöst skärm
Kan för övrigt meddela att det var lite av en pärs att hantera Bazulas kundservice, men det löste sig bra till slut.
Fått klargjort från LG:s support att de har 100% pixelgaranti, även på importerade telefoner, så funderar nu på om jag ska ge Nexus 5 en andra chans och importera på egen hand från Tyskland. Men jag undrar dock om dessa skärmproblem är vanliga? Vore besvärligt att behöva hantera ett garantiärende mot Telecare istället för att bara byta i butik som med en svensk telefon. Vill inte ha 16 GB-versionen.
Har din Nexus 5 något av dessa skärmproblem, dvs Backlight bleeding eller döda pixlar? Googlar man lite verkar det ganska vanligt, men det kanske bara var "barnsjukdomar"?
Vi kan väl köra en liten poll och ta reda på det:
http://www.easypolls.net/poll.html?p=52d9acd6e4b0a754eac4e495
Last edited: Jan 18, 2014