Skärmlås fungerar ej sedan uppgrad. till 2.3.4

Diskussion i 'Xperia mini/mini pro' startad av handpenning, 13 nov 2011.

1. handpenning

handpenning Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Använder PIN-kod för att låsa upp skärmen när den varit avstängd. Efter uppgraderingen till 2.3.4 så har det slutat fungera. Om jag stänger av skärmen (med nyckelknappen på ovansidan) blir skärmen svart men när jag öppnar skärmen igen behöver jag inte ange PIN-koden. Endast om telefonen varit idle i kanske 30 minuter behöver PIN-kod anges igen.

Har kört meny->inställningar->sekretess->återställ standardinst (raderar alla data på telefonen och även SD-kort) och innan jag installerade något provade jag men skärmlåset kommer ändå inte igång direkt när jag stänger av skärmen.

Har som krav från jobbet att PIN-kod måste vara påslaget (styrs från Exchange) men exchange lyckas bara inaktivera valet att inte ha någon PIN-kod över huvud taget.

Någon fler som upplevt detta?

xperia mini pro, sk17i

2. handpenning

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar vara något med vår jobbmails policy som ställer till det har ja gnu kommit fram till.

3. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Det har nog med Policyn att göra,precis som du säger.

Troligtvis har dom ställt policyn till att kräva pinkod på 30-60 min men man kan ändra det i telefonen om man vill ha kortare tid.

Det du ska leta efter är ju lösenordspolicyn/pinkod i telefonen,där brukar man
    kunna ändra tiden för låsningen. Du bör hitta den i mail inställningarna

4. handpenning

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I Xperia mini pro finns inte någonstans där man kan sätta tidsgräns för skärmlås, endast för när skärmen ska släckas. Har kollat på jobbet och vissa telefoner kan fortfarande låsas (som det ska vara) när man trycker på låsknappen medan endel telefoner inte blir låsta utan först efter en viss tidsgräns som verkar vara specificerad av exchangepolicyn.