Problem: skärmlås och hemknapp

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av lbfmalte75, 16 jun 2012.

1. lbfmalte75

lbfmalte75 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tjenare, min galaxy s3 har inget skärmlås, det spelar ingen roll om jag väljer "rörelse" eller "dra" i säkerhets menyn, när jag trycker in sidoknappen släcks telefonen, men när jag trycker på hemknappen eller sidoknappen kommer jag direkt till menysidorna. Det är även så att hemknappen inte vill som jag vill.. den fungerar bara att "väcka" telefonen med från viloläge, det händer ingenting när jag håller in knappen, jag vill ju då ha fram de aktiva programmen, men ingenting händer.. Jag kommer inte heller till startskärmen om jag trycker på hemknappen i undermenyer, utan det som händer är.... ingenting...

Alltså, skärmen "dra fingret över skärmen för att låsa upp" finns inte, och jag får inte fram den...

Lite hjälp mottages gärna, har letat omkring på olika forum men kommer ingen vart!!

Har provat att starta om telefonen men inget händer...

//Mattias

Last edited: 16 jun 2012
  2. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Har du original, orörd, firmware på den eller har rootat och gjort ändringar?

Eftersom den inte "låser" telefonen så känns det mjukvarulrelaterat. Om telefonen är "orörd" så skulle jag rekommendera en fabriksåterställning för att se om problemet kvarstår.

Har du rootat och mixtrat med systempartitionen så kanske inte en fabriksåterställning räcker utan då måste du nog återställa den med Odin (såvida du inte gjorde en clockwork backup av dem när den fortfarande var hyffsat orörd).

Den kan så klart också vara idé att fundera lite på när problemet började och vilka appar du installerade innan problemet uppstod.

3. lbfmalte75

lbfmalte75 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Orörd och orginal, bara jävligt irriterande.. en fabriksåtersällning tar bort allt eller??

4. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Ja, så kopiera ut bilder m.m. innan. Men kolla först igenom vad du har installerat och fundera på om det är någon app som ställer till det.

lbfmalte75 gillar detta.