Problem: Skärmlås sätts inte på.

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av -WR-, 2 juni 2012.

1. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Hej,

Jag har ett problem som jag upptäckte igår natt, nämligen att skärmlåset inte går igång. Alltså, skärmen släcks mer, men HTC:s egna skärmlås med ringen kommer inte upp. När jag väcker mobilen kommer jag direkt till senaste homescreen.

Jag har startat om telefonen två gånger. Båda gångerna kommer jag till skärmlåset, men efter att ha låst upp ringen så kommer det inte upp mer.

Är det nån som vet vad som orsakar det här?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

2. slayer

slayer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Du har inte nätkabeln i. tror det finns en inställning som heter never sleep när den är ansluten då stängs inte skärmen

3. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

När jag upptäckte det var nätkabeln i, men nu är den inte det och problemet är kvar. Jag letar bland aktiva processer för att se om det är nåt som är i vägen, men det är exakt samma uppsättning som jag hade i förrgår. Senast installerade appen var faktiskt Tapatalk.

4. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Problemet är låst. Det som spökade var Battery Indicator. Jag hade av någon anledning råkat komma åt knappen för "disable lock screen"

Så alla som har det här felet och även har battery indicator (eller en annan app som tillåter att man stänger av lock screen) kan man ju kolla om man råkat komma åt det.