Problem: Skärmproblem: "Black clipping and banding"

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av TMH, 16 juli 2012.

1. TMH

TMH Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Tänkte lägga upp en tråd om Notens skärmproblem som verkar vara väldigt vanligt bland telefonerna. Syftet med tråden är att samla allas erfarenheter av problemet i denna tråd och tillsammans kan vi rikta detta missnöje mot Samsung. Problemet är att mörka partier blir pixliga och gråa när dem egentligen ska vara svarta. Problemet är, om jag förstår det rätt, att övergången mellan grå och svart sker abrupt. Detta leder till att alla nyanser där mellan saknas och därav utseendet på skärmen. Man ser felet bäst i ett mörkt rum och det syns i stock kalkylatorn, mörka filmer (oavsett format) o.s.v.

För mer information om problemet:

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_note_plagued_by_display_issues-news-4513.php

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1559800

http://androidforums.com/samsung-ga...-rendenring-banding-black-clipping-issue.html

Jag tänkte att desto fler som hör av sig till Samsung och visar ett missnöje med skärmproblemet, desto större sannolikhet är det att dem tar tag i problemet. För just nu verkar det som om dem inte prioriterar problemet alls! Jag är i alla fall väldigt missnöjd med det och det syns TYDLIGT på min Note.

Last edited: 16 juli 2012
  2. Tangz

Tangz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Samsung GALAXY Note 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung GALAXY Note 4
    Telefon 2:
    Apple iPhone 4S
    Platta:
    Nokia LUMIA 2520
    Har också denna problem och vet att de flesta Galaxy Note lider utav samma problem. Skrev ett meddelande till Samsung på deras Facebook sida angående det här, får se vad de svarar och har att komma med.

3. Mr-F

Mr-F Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Jag har samma problem.
    Har pratat med Samsung Support flera gånger.
    Det svar jag fått på slutet är att dom nu vet om problemet.

Förrut skyllde dom på inställningar i mobilen, & att det rörde sej om enstaka exemplar.

Men i det senaste svaret jag fick från dom för några veckor sen sa dom att flera hört av sej, & dom vet om problemet. Dom jobbar på en lösning, men vet inte i dagsläget när den kommer.

4. TMH

TMH Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Ok, låter ju bättre. Har dem kommit underfund med om det är mjukvaru- eller hårdvaru-relaterat?

5. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Jag hade detta problem innan jag fick ICS. Det var väldigt tydligt och omöjligt att missa i en par musikvideos som jag har på minneskortet. Efter att manuellt ha uppgraderat till den tyska ICS versionen så försvann detta problem. Samma videos ser nu helt normala ut.

Så jag menar att problemet ligger i mjukvara. Samsung måste kunna fixa detta.

6. TMH

TMH Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Ja det hade ju varit det bästa. Har verkligen ingen lust att skicka in luren i 3-4 veckor och sen få en mobil tillbaka som antagligen kommer ha samma problem. Det syns ju inte i ett ljust rum... Får väl hoppas på en fix från samsung, men det gäller ju att uppmärksamma problemet så dem tar tag i det.

7. Mr-F

Mr-F Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Precis som nämt ovan verkar det röra sej om mjukvaran. Vilket Samsung nu vet. Får hoppas på en fix innan Note 2 kommer, samt att den inte lider av samma problem. Ingen annan Samsung produkt verkar lida av samma fel som Note.