Skärmproblem

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Zmolklife, 25 feb 2010.

1. Zmolklife

Zmolklife Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Panik! Något har hänt min kära nexus! skärmen har slutat reagera när jag rör den. Samma sak gäller touchknapparna. Ibland så fungerar det ordentligt, men inte jämt, ibland hjälper det att trycka hårt. Men det ska man ju inte behöva göra. Jag har kört återställning av allting, startat om, tvättat händer och skräm extra noga men inget hjälper!

Kan någon hjälpa mej så är det mer än välkommet! Jag vill in i det sista undvika att vara ifrån min telefon, skulle sakna den så om jag behöver skicka den till England!
    aja, ha det bra :sealed:

2. Evilnils

Evilnils Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem med min nya Nexus. Precis det du nämner kommer och går. För det mesta funkar den men ibland känns det som skärmen "hänger sig"

3. Zmolklife

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis! Dock funkar styrkulan, volymen och på/avknappen utan de problemen! Jag skulle verkligen vilja ha det här löst på ett smidigt sätt :/

4. NisseH

NisseH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Händer detta oavsett vart du är i mobilen´s menyer och apps?

5. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Hænde så før mig också igår nær jag kørde Spotify, skærmen var av och skulle in och byta låt men då reagerade den inte på kanske 2-3 minuter, ingen knapp heller. Lite drygt, men æn så længe bara hænt en gång.

6. Zmolklife

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

brukar inte spela någon större roll .. Ofta går knapplåset, men inte längre. Jag har ju ändå provat att återställa allting, så det låter väl som ett HW-problem?

7. Zmolklife

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu är det ett garantiärende, min kära nexus ska åka till england :(

8. Zmolklife

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I söndags gick jag in på ica och frågade hur jag skulle skicka telefonen. Tjejen i kassan föreslog ett par frimärken och att skicka den som 1aklassbrev, jag berättade inte om innehållet. Detta innebär att jag inte har nån försäkring eller något kollinummer på.

Ännu har inte paketet kommit fram. Nedrans stolpskott om dom slarvat bort min telefon! Deras enda uppgift är att frakta telefonen från punkt A till punkt B! Jag blir så arg, jag vill veta att min telefon är i säkerhet.. NU!!

9. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Men du....

Har du inte hört talas om rekommenderat brev? Då är det försäkrat upp till 5000 kr tror jag..

/Söder

10. Zmolklife

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag var dum nog att tro att tjejen i kassan visste vad hon gjorde, att hon skickade mitt på ett säkert sätt :( Jag väntar ett par dar till innan jag ger upp hoppet.. Hon borde ju för katten iaf föreslagit att jag skulle skicka försäkrat.

11. Cliddo

Cliddo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hur kan du lyssna på henne? Hon var säkert 40 år men såg ut som en 14åring.. Bara såna som jobbar på ICA nuförtiden..

Du hade ju bara behövt googla! OMG!

12. Zmolklife

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min nexus är återfunnen! AMEN :D

Jag har defintitivt lärt mej en läxa!

13. Nanorch

Nanorch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

OT: Tjejen i kassan gjorde helt rätt. Eftersom du inte berättade att det var en värdesak du skulle skicka så varför klandra någon annan för din egen försumlighet?

Om vi drar en parallell, hade du kunnat tänka dig att skicka ett par tusen kronor i ett vanligt kuvert inrikes i Sverige?

14. Zmolklife

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tänker mej ändå att man som försäljare ofta försöker sälja på kunden lite bättre grejjer, vad det än gäller.. Lika mycket för sitt eget företags skull som för kundens skull. Jag menade dock inte att uttrycka mej som att det var hennes fel att det blev problem eller så, bara kände att det skulle varit så mycket lättare om hon hade sagt att "för 20 kr extra så får du det försäkrat" eller något sånt. Jaja, jag ska inte klaga, nu sparade jag ju 20 kr eller nåt ;)

Men jag är helt medveten om att det bara var mitt fel att det skickades på ett dumt sätt..