Skärmskydd redan på telefon vid köp

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Daki, 2 apr 2010.

1. Daki

Daki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte bara påpeka att det verkar som att man får med två skärmskydd. Ett som sitter på skärmen vid köp och ett extra i lådan. :)

2. blitz

blitz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Vart köpte du telefonen?

3. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

daki: Jag fick med ett i lådan men du menar att det redan sitter ett på också?
    Måste jag kolla! :)

4. Daki

Daki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte den i en Dialect butik i tisdags, men jag vet att det inte bara är dom som har det så. Hört av folk i Danmark som hade skyddet på vid köp så jag tror nog det relativt vanligt.

5. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Köpte min via halebop och den enda plasten på skärmen är den som alltid sitter på en ny mobil, en tjock och omöjlig plastbit rent ut sagt, MEN det skärmskyddet som kom med i lådan var perfekt! Gjorde det lättare att sms:a och maila!

6. jaja

jaja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Är det bara jag som kör utan skärmskydd?
    Fick lite damm emellan när jag försökte sätta på det så det blev en luftbubbla som var omljlig att leva med.

Funkar det verkligen bättre med skärmskyddet än utan?

7. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag fick också skärmskydd på den, och ett extra i lådan, när jag köpte den på Onoff. Utmärkt.

8. Cim-Inc

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Det är ju därför man har en ren och fin fiberduk och torkar av skärmen med innan man sätter dit skyddet, sen kan man försiktigt trycka bort luftbubblorna genom att ''smeka'' skärmskyddet från bubblans början ut mot kanterna av skyddet, har nu inga bubblor och inget skit bakom skärmskyddet!

Det gäller att göra det ordentligt och noga från början så blir det bättre, visserligen har jag hört på droiddog att skärmen ändå ska vara repfri, men jag tyckte att skärmen var lättare att hantera med skärmskyddet än utan.

Schysst av dem! Dock så lär det dröja länge (om ens alls) tills man behöver byta ut det :) Något som jag letar efter är något tunnt och liknande skärmskydd till baksidan av telefonen, vet att det finns till iPhone t.ex.

9. ThomasM

ThomasM Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Misstänkte att det var ett skärmskydd som satt på vid inköp, var inte helt säker tills nu när jag såg denna tråden. Köpte på Siba.

10. jaja

jaja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nu vart jag genast lite gladare. Har på något mystiskt sätt fått en punktrepa på min skärm och fattade inte hur var är möjligt. Jag har verkligen varit extremt försiktig med telefonen vilket man självklart är då man köper en telefon i dennna klass. De gyllene repfriereglerna, ensam i fickan!, lägg aldrig telefonen nära en kant!, tappa den inte!, har följts ytterst noggrant. Ändå så har det upstått nån form av punktrepa eller mer en grop kanske, i mitten av skärmen.

Hur detta är möjligt ett mysterium som stört mig ett tag. Jag har tom börjat fundera på att reklamera telefonen pga av att det känns inte acceptabelt att det ska kunna uppstå någon fel på skärmen så lätt eller om det kanske skulle varit ett tillverkningsfel.

Ser nu att det verkar ju som att det finns ett skydd redan på :P. Helt underbart! Inte för att det löser mysteriet med repan/gropen men det gör den till ett ganska oväsentligt mysterium åtminstone.

Jag antar att alla telefoner har repskydd på sig, har mer än jag missat det?
    (Om det nu är ett repskydd, har inte vågat pilla upp det för att bekräfta 100%-igt, men det ser verkligen så ut)

11. ThomasM

ThomasM Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Med tanke på hur "baksidan" på telefonen ser ut gissar/hoppas jag på att man kommer kunna köpa en helt ny "baksida" för en mindre summa när det blir repig. Konstruktionen är ju upplagt för "skalmarknaden". :)

12. Cim-Inc

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Sant, sant. Men hellre slippa byta ut baksidan och skydda den med ett 1/2mm tunnt skydd.

13. moody

moody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

14. Freebang

Freebang Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min fråga. Sitter skärmskyddet på under det vanliga transportskyddet den plastfilmen med en flik uppe i högra hörnet.

///Alex

15. jaja

jaja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

precis, kolla noggrant så ser du det ifall du är osäker.

16. Cim-Inc

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

precis, vet man inte om att det är där så märker man inte det! jag har kollat noga nu och man kan se den extremt lilla höjdskillnaden på kanterna på kortsidorna.

17. chrillan04

chrillan04 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fan, jag har satt på ett Copter skydd över min X10:a och så får jag nu veta att det redan satt ett skydd på.... Gick inte att se måste jag säga, är det ngn som fått det bekräftat att det verkligen sitter ett på redan? Skall jag ta bort Copterskyddet kanske?

18. TLink

TLink Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det sitter ett på. Man kan se det om man vinklar telefonen och kollar nere vid knapparna typ så ser man en liten liten liten kant :)

19. spetsnaz

spetsnaz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Även jag kan se en liten kant, jag pillade lite men den vill inte lossna. Är det någon som pillat upp den lite och har fått bekräftat att det verkligen är ett skärmskydd?

20. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Moderator

Mottagna gillanden:
    6 733
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Läste om en nisse som pillade bort sitt från sin x10:a men han sa att den satt hårt, som typ tejp.

Så jag undrar om inte det som redan är intallerat är ett sånt där Anti Shatter skydd som ser till att ifall du skulle råka krossa din x10:a så flyger inte glaset överallt.

Så det "skyddet" som redan sitter på är egentligen inte ett som man tar bort... Tror jag O_o?