Skärmskydd

Diskussion i 'Tattoo' startad av rkd, 2 november 2009.

1. rkd

rkd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon som har köpt ett repskydd för skärmen till sin Tattoo? Funderar på att köpa ett då mina föregående HTC och Qtek lurar blivit ganska repiga efter ett tag.

Vad finns att välja mellan? Det finns nåt som heter Invisible Shield men det verkar krångligt att applicera med vätska och sånt. HTC säljer ett eget skydd också.
    Vill såklart ha nåt som bara skyddar skärmen och som inte försämrar touchegenskaperna.

Om nån har testat nåt skydd dela gärna med er av vad som är bra och dåligt.

Last edited: 2 november 2009
  2. hiro

hiro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Note 9

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 9
    Jag var på clasohlson idag och köpte ett billigt skydd. 3 st för 29 sek.

Man ser ju såklart att det sitter ett sydd på. Men touch-egenskaperna har inte försämrats någonting vad jag märker, och när skärmen är igång syns det knappt.

3. greenjuice

greenjuice Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 15
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    /e/OS
    Övrigt:
    Surface Laptop 3 & Macbook Air M3
    Jag skaffade InvisibleShield i veckan. Satte på Tattoon den i fredags och den sitter bra och touch-egenskaperna har inte påverkats nämnvärt. Jag hade också IS på HTC Diamond förut, inga problem där heller. Mest en vanesak.

4. hiro

hiro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Note 9

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 9
    Jag har också beställt en IS istället för den det billiga skyddet från clas-ohlson. Det är så repigt att man knappt ser igenom nu!

5. Nissdroid

Nissdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag kör med clas olshon-varianten sen några dagar. Märker ingen skillnad att tala om med touchfunktion, däremot så är skyddet lite väl reflektarande i dagsljus, skärman syns märkbart sämre. I lite mer dämpad belysning med mindre omgivande ljus så blir det dock inget problem. Än så länge har jag inte repat skyddet något men det gör man nog ganska lätt. Kanske behöver man byta ganska ofta, till det priset så kostar det ju inga pengar att tala om men är lite omständligt. Kör vidare med detta tills vidare och fortsätter utvärdera.