Skärmskydd

Discussion in 'Desire S' started by giovanni52, Jun 17, 2011.

1. giovanni52

giovanni52 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ser att Desire S har gorillaglas. Är det helt onödigt med skärmskydd typ Copter då? // Johan.

2. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Alltså, jag tycker det.

Använde skärmskydd på mina gamla SE smartphones då deras skärmar var mjuka & jag skrev med stylus på dem.

Har nu haft Hero & Legend & har nu Desire S. Legenden har en liten prick på skärmen efter en marksyning i asfalt, syns dock knappt. Heron är som ny i skärmen trots 2 år men nu har dottern fått den så vi får väl se :)

Vissa lyckas ju repa dem, vet inte hur men vill du vara säker så...

Köpte en IPhone åt Styvsonen häromdan & monterade invisible shield, har ju monterat många förr om åren med gott resultat men detta blev bara skit. Vet inte om det var jag som var klantig men samtidigt så har jag inte sett nån annan lyckas bättre :)

Dom som förespråkar skärm skydd får säga vad dom vill, jag tycker att det förstör touch känslan också.

3. Kasch

Kasch Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag fick med ett Copter skärmskydd till min Desire S (via jobbet). Dyrt med garantitid - och värdelöst. Fingret "fastnar" på ytan, för "klibbigt". Köpte tio nonameskydd istället från England för 90 kr och de fungerar perfekt. Bäst blir förstås utan men jag är lite överbeskyddande så här i början..

4. Stuntman88

Stuntman88 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har också skärmskydd på, jag märker ingen skillnad mot utan.. köpte från Teknikmagasinet.

5. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kör orginalskyddet som sitter på tills det försvinner.
    Orka införskaffa innan :)
    Detta är jobb telefon så. Annars kör jag shield....
    (kommer ej ihåg hela namnet) :)

6. keroro

keroro Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Gorillaglas eller inte, det blir repat ändå. Har haft min Desire S i ca en månad nu och redan fått ett par repor. Har aldrig tappat den men misstänker att det är nitarna på jeansen som skrapat emot. Jag har telefonen i höger ficka där det ofta sitter en "mindre ficka" med nitar på. Kanske räcker med att byta ficka ;)