Problem: Skärmsläckaren fungerar dåligt efter JB update!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Idus, 3 apr 2013.

1. Idus

Idus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Platta:
    Galaxy Tab A8 (2st)
    Platta 2:
    Galaxy Tab A7
    Övrigt:
    Nvidia Shield
    Hejsan!

Sedan jag uppdaterade till den officiella 4.1.2 så är min skärmsläckare väldigt dålig på att faktiskt aktiveras. Väldigt retsamt, då det kan tömma batteriet rätt snabbt i fickan.

Igår så gjorde jag en full factory reset och lade bara in de (för mig) nödvändigaste apparna - men fortfarande så fungerar bara skärmsläckaren delvis.

Innan uppdateringen hade jag inga som helst problem med detta och då hade jag mer än tripla mängden appar.

Någon som hört talas om detta och vet hur man löser det?

Tack på förhand! :)

/Idus

Last edited: 3 apr 2013
  2. Idus

Idus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Platta:
    Galaxy Tab A8 (2st)
    Platta 2:
    Galaxy Tab A7
    Övrigt:
    Nvidia Shield
    Anyone..?

Ingen annan som har detta problemet?

3. lasseanilsson50

lasseanilsson50 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej jag har samma problem. Det händer att skärmsläckaren plötsligt fungerar. Sen funkar den inte. I bästa fall mörknar skärmen något efter några sekunder. Har du löst det för dig?

4. Idus

Idus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Platta:
    Galaxy Tab A8 (2st)
    Platta 2:
    Galaxy Tab A7
    Övrigt:
    Nvidia Shield
    Nope - fortfarande opålitlig i det hänseendet. Nu har den även börjat att starta av sig själv när den är avstängd. :ehm:

Efter den är avstängd så kan bilden på batteriet dyka upp som om den skall börja ladda - men utan att det sitter någon kabel i/någon rört den. Efter någon/några gånger så startar den av sig själv. Kan vara trist när man som jag sist satt på en bio!

Vet inte om det är batteriet som kan ge underliga signaler - för ibland så verkar det vara som att batteriet ger fel indikation på hur mycket kräm det är kvar också. Noterade att jag efter en timmes surfande och annat aktivt fortfarande hade 100% enligt systemet - efter omstart så stod den dock på 55%.

Tyvärr har jag inte lagt så mycket energi på det eftersom det blir en Galaxy S4 inom kort. :innocent:

5. andersp84

andersp84 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Min telefon beter sig exakt likadant. Jävligt störigt. Så fort det kommer ett meddelande så tänds skärmen men går inte tillbaka till svart skärm utan att jag trycker på onoff knappen.fungerade klanderfritt innan senaste uppdateringen

6. oneman

oneman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Har ni "Smart viloläge" aktiverat?

7. inact_0030

inact_0030 Guest

Detta låter precis som problemet med USB-porten. USB-porten är troligtvis skadad, och detta kan gå att fixa själv, sök bara på forumet om detta problem. Om det är felaktig kontakt i porten så tror systemet att den är ansluten till laddare eller dator trots att den inte är det. Batteriet tar slut fort och telefonen blir ofta varm vid processorn, under kameran.
    Detta problem kan lätt orsakas av att man har satt i laddaren lite fel, eller att laddarens kontakt har varit lite skev eller så.
    Kontakten i SGS2 är i alla fall alldeles för ömtålig med tanke på att man skall använda den varje dag, kanske flera gånger om dagen! :)